עכו

3 :ימים
טיול משפחתי
מתאים גם לזוגות

הטיול תוכנן כחודש מראש, ואז התחילו השינויים בקצב של החלטות הממשלה בערך...אחד שבר את ידו, שני נשלח לאומן ואז סגר, לא סגר, קצת סגר, יום שלישי, רביעי, ששי, 500 מטר ואולי לא, כן מסעדות, לא מסעדות ואז שניה לפני הטיול אחד מאיתנו נכנס לבידוד ועוד אחד נשאר לשמור עליו-כיףףףףף! וכך כנגד כל הסיכויים בהרכב מדולל, יצאנו לשלושה ימים בעכו והנה קצת רעיונות למי ששקל פעם טיול באיזור. ולמי שלא שקל, ממליצה לשקול.

אולמות האבירים

למי שמכיר אותי, או עוקב, או מכיר ועוקב, יודע שאני פריקית של סיורים מודרכים אישיים. אני מתה להסתובב ולשמוע סיפורים ולא משנה על מה וגם הרגלתי את ילדיי לרעיון, ועצם זה שמדובר בסיור אישי, זה תמיד מותאם להרכב שלנו.

כך גם הפעם.

לקחנו סיור מודרך עם עבדו מתא, פשוט מושלם!

הסביר והנגיש לילדים תוך הפעלתם, איש כריזמתי ומצחיק עם גישה נהדרת לילדים וידע רחב.

רכשנו כרטיס משולב לאולמות האבירים, מוזיאון האוצרות וחמאם טורקי. מקום מהמם! באולמות האבירים וחמאם טורקי מתחילים מסרטון קצר ואז אפשר לקחת אוזניות, אנחנו העדפנו מדריך. אני אישית תמיד מתרגשת לטייל במקומות שהוכרזו על ידי אונסקו כמורשת עולמית ועכו היא אחד האתרים הללו.

עבדו-050-5463715.

המחיר משתנה בהתאם להרכב. אנחנו הזמנו שני סיורים, בוקר וערב.

כניסה לאולמות האבירים-40 שח לבן אדם.

השוק

בחיי, שכל פעם מחדש אני מנסה למצוא את הקסם המיוחד בשווקים שרבים מדברים עליו, מצטערת להגיד שגם הפעם לא מצאתי...שוק הוא שוק והם כולם דומים בעיניי. סיבוב קצר, חומוסיה בדרך לדירה אותה שכרנו דרך בוקינג.

מסעדת "אלמסרא".

ממוקמת בנמל ממש על המזח, מסעדת דגים ומאכלי ים מעולה לכל הדעות, לא כשרה. מנות טעימות וגדולות, ישנן מנות בשריות גם. בעיה בקינוחים שיש רק שניים, מצד שני סיבה טובה לשבת בעוד בית קפה לעוגה בעיר העתיקה. הרגשה שהיינו לבד, הרגשה של סוף העולם...

ראש הנקרה

כהרגלינו, התייצבנו באתר בפתיחה והיינו כמעט לבד.

הסרטון שמוקרן בהתחלה לא עובד בגלל המצב, אז לקחנו אוזניות והסתובבנו בנקרות לשם מגיעים עם רכבל.

בסיום שכרנו רכב גולף נסיע קצרצרה לחוף בצת, גלידות, בריזה ובחזרה.

כשיצאנו בסביבות השעה 12:00 כבר היו אנשים וקצת עומס.

עלויות: 48 שח מבוגר, 38 שח ילד, רכב גולף מחיר נפרד 30 שח לאחד, אוזניות 10 שח. כדאי לבדוק דרך ארגונים שונים, הנחה משמעותית.

"Duck you".

בהשראתה של Hila Mor Alon המשכנו לחנות קונספט של ברווזוני אמבטיה ובילינו שם די הרבה זמן בניסיון לבחור לכל אחד ברווז, משימה בלתי אפשרית, כי בא לך לקנות את כולם!

חנות מגניבה לגמרי!

יצאנו במצב רוח מרומם כשכל אחד מצוייד בברווז לטעמו. חווית האמבטיה הולכת להשתפר פלאים בסגר...

עלות: 3 ברווזים ב 100 שח ויש גם יותר יקרים.

חנות נמצאת בכניסה לשוק.

סיור ערב עם עבדו
כפי שציינתי, הזמנו שני סיורים עם עבדו ובשעה 18:00 התייצבנו לסיור נוסף, שונה מאוד מהראשון.
שמענו עוד סיפורים, עלינו לראות את השקיע, שייט של רבע שעה (10 שח לאדם), וכשירד החושך המשכנו לסמטאות צרות, פינות חמד מלוות בסיפורים, סימטת הסנוניות, חנות מלבי, גלריות, ציורי קיר, אומנות רחוב ועוד ועוד-סיור ממש ממש מיוחד, .ממליצה בחום! עבדו סיפר כי סיורי משפחות הם המומחיות שלו וזה ניכר.
מסעדת דונאינה

עוד מסעדה בנמל, גם היא מאכלי ים, היה קצת המוני, אהבנו את המסעדה הראשונה יותר. וגם פה קטע מוזר של קינוחים-רק מלבי. חינם.

עין חרדלית

נחל כזיב. נאמר עליו המון פה בקבוצות, הכל נכון, פשוט מהמם! הליכה במים, לא מעגלי, רוב המסלול רדוד עוברים גם במקומות בהם המים מגיעים למותן של מבוגר.

התחלנו קצת אחרי תשע, שעה הליכה עצירה לשכשוך ומנוחה ובחזרה. ריק לגמרי, גם כאן היינו לבד.

חוויה הבדואית בסלמה

מבחינתי, זו הייתה גולת הכותרת ודרך מושלמת לסיים את החופשה.

לקראת הצהריים בדרך הביתה הגענו למקום בכפר סלמה. אוהל בדואי אוטנטי, אוכל טעים להפליא מוגש על מגש ענק, ישבנו על הרצפה מסביב ואז, זייד המארח במשך כשעה וקצת סחף אותנו בסיפוריו הנוסטלגיים למיטב המסורת הבדואית. היינו מהופנטים ממש גם הילדים! הקסם שבפשטות הזו של פעם...ממליצה בחום! היה שווה את הדרך המפחידה בטירוף לשם.

זיאד: 0522846515

עלויות תלויות בהרכב ובהזמנה.

זהו

ממשיכים לפנטז על טיול הבא, או לפחות על 600 מטר מהבית...

זהו, מקווה שעזרתי למי שמתכוון להגיע לרזור ונשתמע בטיול הבא

הירשמו כדי להתעדכן בעוד טיפים ורעיונות לטיולים

ואם לא תרשמו, אז איך תדעו על איזה עוד מקום אנחנו ממליצים?