פסח עם הילדים בבודפשט

טיול בעונת האביב

9:ימים
טיול משפחתי

מסלול של תשעה ימים בפסח 2018 עם שלושה ילדים שהיו אז בני 10,7, ו3.5.

יום 1

טיסת ערב עם חברת up, מונית משדה התעופה לדירה שלנו אותה הזמנו דרך airbnb,דירה יפה מאובזרת כולל מכונת כביסה, מדיח והכל מכל. נכון שהקירות ירוקים, אבל היא מרווחת, נוחה ומאוד נקיה. בחיי, שאצלי בבית לא הייתי צובעת בירוק. מונית מהשדה בלי הזמנה מוקדמת.

יום 2

התחלנו את היום בפארק עירוני מרהיב. בעקרון, ניתן לבלות עם ילדים כמה ימים בפארק הזה, יש בו גם מתקני שעשועים וטרמפולינה, גם גן חיות שנמצא בתוך הפארק, קירקס, סירות פדאלים, מסעדות, דוכני גלידה ועוד.

אנחנו התחלנו בגן חיות ענק ויפה עם מסעדות מתקני שעשועים בפנים וחיות שלא רואים בארץ, הילדים מאוד נהנו. בילינו שם כמה שעות טובות גם אכלנו באחת המסעדות בפנים.

משם המשכנו לגלגל הענק, מרחק הליכה מהפארק. התעכבנו בהאכלת היונים ליד, דוכני אוכל ועבודות יד. ממש נחמד.

בדרך עצרנו בסופר השכונתי במרחק שלוש דקות הליכה מהדירה שלנו שנמצאת בתוך מבנה ישן עם תיקרות גבוהות, הבניין פחות מרשים, אבל הדירה משופצת, יפה וגדולה מאוד.

בזמנו, הדירה עלתה לנו 2200 ש"ח לתשעה לילות למשפחה.

אם אתם מטיילים עם הילדים, ממליצה למצוא מגורים ליד הפארק העירוני וכך ניתן לבלות מס ימים ללא צורך בתחבורה כלל.

יום 3

בבוקר קבענו סיור פרטי עם מדריכה ישראלית שחיה בבודפשט שלי כרמי. סיור של 3.5 שעות. קצת היסטוריה, קצת תרבות, הפרלמנט, אנדרטת הנעליים ועוד כל מיני דברים להכרת העיר.

לאחר סיור וארוחת צהריים לקחנו סיור באוטובוס תיירים עם הסבר בעברית. הילדים ממש התלהבו, זו הייתה גם דרך לנוח אחרי הליכה של כמה שעות. במהלך 48 שעות שזה כולל גם שייט, עלינו כמה פעמים לאוטובוס וגם לשייט וכל פעם הילדים שמעו בהתלהבות את ההסברים. הקטן נורא נהנה מהמוסיקה פולקלורית שניגנה בין לבין ההסברים.

הכרטיס לאוטובוס תיירים תקף ל 48 שעות שזה כולל גם שייט יומי ולילי.

יום 4

על הבוקר נסענו לgalery 3d, זוהי גלריה עם ציורי קיר תלת מימד. כשעה וחצי מהנה ומצחיקה ביותר. צלם ביים אותנו ולאחר מכן שלחו לנו את התמונות למייל והדפיסו שלוש מהן. מי שלא חושש לעשות צחוק מעצמו, זה המקום! הילדים נהנו בטירוף!

משם לקחנו שייט לאי מרגיט. אי יפהפה ומטופח באמצע נהר הדנובה עם סיפור מזעזע. אביה של מרגיט, שליט כלשהו,התפלל, נדר והבטיח לפני אחת המלחמות, שאם ינצח, יקריב את בתו בת התשע, ויכלא אותה באי זה ובכך ידונה לחיי נזירות, וכך היה. ניצח, והעביר את מרגיט לאי זה, טיפח אותו וסידר ועדיין...כך שאם מישהו מכם מתייסר במחשבותיו שהוא הורה פחות טוב, כי לא קונה לילדו אייפון מפונפן, שייזכר בסיפור זה.

באי אין תחבורה פרט לרכבי גולף ואופניים. שכרנו רכב גולף לשעה ועברנו בכל האי. בדרך אכלנו שיערות סבתא בצבעים מוזרים וגודל מוגזם ואז הילדים גילו מגרש שעשועים (הסוכר מקודם) ואנחנו רבצנו בנחת כמה שעות טובות.

לאחר חזרה לעיר אכלנו ארוחת ערב המשכנו לשייט לילה, שאמרו לנו "חובה!!!". הילדים עברו אותו בחצי שינה, יום ארוך, לילדים, מדי ארוך. אך בחו"ל לא מתלוננים.

יום 5

התחלנו את היום בגן הבוטני, שם נפתחה תערוכה יפנית לרגל פריחת הדובדבן. אכזבה! היה יום ראשון, המון אנשים,שלושה עצי דובדבן...

משם תוך שעה נסענו לפארק הדינוזאורים, אך היה תכנון לקוי של זמן, נסיעה ארוכה ותור ארוך גם שם. לשעה 15:00 היו לנו כרטיסים לקרקס, כך שנאלצנו לעזוב בלי להיכנס, למרות שהמקום נראה נחמד מאוד, גן חיות, פארק חבלים שעובד עכשיו רק בסופ"ש לפארק הדינוזאורים.

חזרנו לקרקס, שהיה פשוט וואו! מומלץ ביותר! חששתי מקטעים עם חיות,נאך בקושי היו כאלה, כלבים,יונים, כלבי ים.

יום 6

פארק המים אקווה וורלד. חובה! עם או בלי ילדים, מקסים! יש הכל מהכל, בריכות רגילות, משטח ענק לקטנטנים, בריכות חמות בחוץ,סאונה מדהימה. מסעדות. תכננו להישאר שלוש שעות, נשארנו שבע...והילדים לא רצו לעזוב. כאמור בילינו שם יום שלם וחזרנו לדירה עייפים אך מרוצים מאוד מאוד.

יום 7
בבוקר נסענו לרכבת הילדים. זהו מסלול של רכבת של 11 קמ, אותה מפעילים ילדים בני 12-15, ממש מרתק, הילדים שלנו היו מוקסמים! במסלול הרכבת היה אמור להיות פארק חבלים, שהיה סגור וגם רכבל שהייתה סגורה אף היא. אבל הייתה נסיעה מיוחדת עם נופים מרהיבים והייתה הליכה מדהימה ביער וכשהילדים משלימים עם גורלם המר של הליכה טיפה ממושכת ולא קלה, נולדות שיחות נדירות.

משם חזרנו לפארק העירוני .

בערב הזמנו מקום למסעדת האבירים השנויה במחלוקת, אנחנו נהנינו מאוד! האווירה מיוחדת לאור נרות, מלצרים בתלבושות של פעם. באמת מיוחד! אחרי השעה 20:00 יש מופעים קצרים וחוץ מרקדנית בטן, שפחות מתאימה לילדים, המופעים נחמדים ביותר. המסעדה יקרה. מחירים של הארץ. פרט מעניין נוסף לגבי המסעדה, שאוכלים רק בעזרת כפות או ידיים כנהוג באותה התקופה.

יום 8

בבוקר נסענו לעיירה סמוכה "סנט אנדרה" ברכבת הפרברים. נסיעה של 45 דקות. שם הלכנו למוזיאון הפתוח skanzen. מודה, אני חובבת הז'אנר. אני גם די נושמת לרווחה, כשיוצאים מחוץ לעיר במיוחד כשאנחנו עם הילדים, הכפר יותר קרוב לליבי מאשר עיר גדולה סואנת. ככה אנחנו, עכברי הכפר. המקום הוא שחזור של חיי הונגריה של פעם. מקום שקט,ירוק, ופשוט מדהים ביופיו. עובדים מחופשים ששמחו לספר לילדינו על החיים של פעם, הראו והדגימו, בילינו שם יום שלם כמעט עד הסגירה, עשינו פיקניק על הדרך. שעתיים האחרונות הילדים העסיקו עצמם במשחקים של פעם. היה מדהים!

לאחר סגירת המוזיאון נסענו במונית למרכז העיירה ציורית ויפה עם חנויות ובתי קפה. מאוד שונה מבודפשט. עשינו הפסקת גלידה, שוטטנו בין הרחובות היפים וחזרנו לדירה.

יום 9
ליום האחרון לא היו תכניות מיוחדות, הטיסה שלנו בחצות. ממש יום לפני הזמנו לילה נוסף בשביל לא להיסחף עם מזוודות.

יצאנו לעיר לספוג את האווירה. התחלנו בכיכר vorosmarty, בו דוכני אוכל ועבודות יד,אווירה תיירותית ותוססת. שם נזכרתי בחנות sugar המדוברת והלכנו אליה, חנות ממתקים ססגונית צבעונית, יפה ומיוחדת, הילדים היו מרוצים ממש! אחרי שהסתובבו ובחנו את הכל, יצאו עם נחשי גומי וברד.....

ישבנו בחוץ הילדים ספגו כמות סוכר שנתית בצבעים מחרידים והמשכנו לרחוב ואצי, המדרחוב הססגוני של בתי קפה, חנויות וכל טוב. אכלנו בחוץ עם מיליון תיירים נוספים, בחרנו מזכרות .

סיימנו ב"קפה ניו יורק", סיום מושלם לטיול מושלם. מומלץ בחום! המסעדה מרהיבה, אך גם יקרה מאוד, זהו גם בית מלון. עדיף להזמין מקום מראש.

חזרנו לדירה ומשם לשדה התעופה. עכוב אלגנטי של שעה וחצי, שחצי מהזמן ישובים במטוס, הילדים ישנים ולי הזדמן לרשום פוסט זה.

ולסיום:

1. ניסיון ראשון ומאוד מוצלח עם airbnb,אופציה אידיאלית לטיול עם ילדים, כמובן מוזיל עלויות ונותן אופציה נהדרת לבישול ביתי.

2. לא היינו בקניונים או קניות, אוהבת קניות בשקט בלי ילדים ובארץ. (חוץ מנעליים לקטן בעקבות הרעיון שלי להצטלם ליד המזרקה...)

3. את רוב הנסיעות עשינו במוניות מטעמי הנוחות.

4. בודפשט הרבה יותר יקרה ממה שחשבתי...

5. למדתי להנות ,סוף סוף, מנחת גם אם זה לשבת שעה ולעשות כלום בערך, תוך שאני בוהה בילדיי מאכילים יונים או משתוללים בגן שעשועים.

6. בעיניי, יעד עירוני קשה יותר לטיול עם ילדים, ההפוגות לטבע עשו טוב לכולם.

7. פרטי המדריכה Shelley Carmi בפייסבוק.

8. לא היינו בחלק של "בודה", הבעל עדיין היה בהתאוששות לאחר שבירת הברך, ושם יש המון מדרגות, אז בהחלט יש למה לחזור.

9. מזג אוויר היה מושלם, קריר טיפה אבל בלי גשם.

זהו, מקווה שעזרתי למי שמתכוון להגיע לאיזור ונשתמע בטיול הבא

הירשמו כדי להתעדכן בעוד טיפים ורעיונות לטיולים

ואם לא תרשמו, אז איך תדעו על איזה עוד מקום אנחנו ממליצים?