צ'כיה עם מתבגרים וילד

טיול בעונת הקיץ

ימים: 7
טיול משפחתי

"אולי נטוס לנורבגיה שוב ונעשה טיול קרוואן?" שאל הבכור.

"השנה נטוס לצ'כיה, שזה כמו נורבגיה. כמעט. טוב, נו, לא. ממש לא...".

בגלל הבכור שכבר פחות זורם עם טיסות בזמן הלימודים, כפי שהיינו עושים במהלך כל השנים, נאלצים לטוס בקיץ. לפני שנה טיילנו בסלובקיה והיה מושלם, השנה צ'כיה, וכך נשים וי על צ'כוסלובקיה. (כן, כן, אני יודע שאין כבר מדינה כזו).

מתגברת על החשש להיתקע באירופה באיזה גל חום שפוקד אותם לאחרונה, ללא מזגן. מלחיץ ממש, לכן מחפשת מקומות שהסיכוי לכך, יחסית, נמוך.

את הכרטיסים טיסה רכשנו לפני כחצי שנה, עם טרולי לכל אחד.

מחיר: 280$ לכרטיס.

יום 1

טיסת בוקר מוקדמת עם "סמארט ווינגס".

מגיעים לשדה תעופה בפראג, תהליך ביקורת דרכונים ממש זריז ויעל. ניגשים לסוכנות השכרת רכבים. לשם כך יוצאים מהטרמינל וחוצים את הכביש. הזמנו רכב מראש בחברת Panek, ובמקום התברר, כי נותנים רכב הרבה יותר קטן ממה שהזמנו, יש מכה ברכב והחלון שבור. סירבנו, והלכנו לבדוק בסוכנויות הסמוכות.

שניה לפני שהזמנו רכב בחברה אחרת, אשר רצו 900€ לארבעה ימים, נכנסתי לסוכנות סמוכה שם קיבלתי הצעה של 320€ לאותם ארבעה ימים כולל ביטוח מלא. רכב MG. כדאי לעשות סקר שוק גם במצבים כאלו, הפרש של כמעט פי שלוש. חברת Budget

לשלושה לילות ראשונים שכרנו בקתה אלפינית בכפר Ocecna.

הבקתה נמצאת ממש באמצע היער, מרווחת וגדולה עם שני חדרי שינה בקומה שניה, כשבכל אחד מהם שלוש מיטות. למטה סלון גדול, מטבח מאובזר, מקלחת ושירותים, מכונת כביסה ומייבש ממש כל מה שצריך.

התמקמנו ולאחר מנוחה קצרה יצאנו לקניות בסופר, אנחנו נמצאים במרחק של חצי שעה מליברץ, שזו עיר גדולה יחסית. למודי ניסיון, העדפנו לנסוע לסופר גדול ולא המכולת של הכפר גם אם יש זמן נסיעה.

האזור יפייפה, הכבישים ריקים לגמרי, כפרים מטופחים.

סל קניה זול כמעט פי שלוש מאשר בארץ.

יום 2

Prachovske Skaly.

סלעי פרחוב.

הקטע הזה של לקום מוקדם, לבוא ראשונים ולטייל לבד, ששנים עובד לנו בארץ, לא עובד בחו"ל, כי כל המקומיים עושים את זה! אז כשהגענו, כבר היו די הרבה אנשים. בגלל שלרוב אנחנו מטיילים מחוץ לעונה, אני לא רגילה לזה. אבל לא נורא.

בחרנו במסלול הירוק, מעגלי, 3.5 ק"מ, היו גם קצרים יותר. על ההתחלה ישנה עליה משמעותית מאוד במדרגות, וכבר אז התחילו להתלונן...איכשהו, מיד יש להם דה ג'ה וו מטיולים קודמים, ממש בלתי נסבלים! מיליוני אנשים מסביב עושים את זה בשקט, ורק לשלי קששששה!

עם אין סוף הפסקות בדרך, לקח לנו כשעתיים וחצי.

מקום מהמם! לא פשוט, יש הרבה עליות, טיפוסים, מעברים צרים, מדרגות, אבל הנופים לגמרי מטורפים ושווים את זה. מזג האוויר גם כן היה לטובתנו, לא חם מדי ומעונן. כמה דקות לאחר שסיימנו והתיישבנו לפיקניק, התחיל גשם זלעפות.

מחיר: 68 ש"ח למשפחה

חניה: 16 ש"ח

IQlandia

מוזיאון המדע

מדובר במוזיאון מדע, אבל ממש ממש ידידותי, מאוד אינטראקטיבי בעל חמש קומות.

לא לפספס את הקומה מינוס אחד, ששם ישנם דברים מהעבר ופשוט, לא הפסקנו לצחוק. זה התחיל מזה, ששלושתם החליטו לאחר דיון, שעריסת התינוק של פעם, זה ארון קבורה, ולאחר שנרגעתי ואמרתי שלא, הם החליטו שזה מכסה של ארון הקבורה...בקיצור, אל תפספסו את מינוס אחד!

בילינו שם כארבע שעות מהנות ממש! איכשהו, הביקור עבר לתחרות, מי זריז יותר, מי חכם יותר, מי מצליח להרכיב יותר מהר, למי הלחץ דם תקין יותר וכו'...גם המתבגרים מאוד נהנו כל אחד מצא תעסוקה.

יצאנו ממש בסגירה בשעה 18:00

מחיר: 237 למשפחה.

חניה: 14 ש"ח

משם המשכנו למסעדה במרכז העיר ובזה סיימנו את היום.

מחיר: ארוחה מלאה עם שתיה, אלכוהול, קינוחים, ארבעה מנות עיקריות ומנת ילדים

380 ש"ח.

יום 3

Momlava Falls

מפל.

מתחילים את היום במסלול ביער לצד נחל זורם שבשלב כלשהו נהיה מפל. אפשר להכנס לתוכו, חלק מהאנשים ממש מתרחצים שם.

המקום מהמם ממש, מוצל, וידידותי מבחינת הקושי. היה כתוב שהמסלול מעגלי, אנחנו לא סיימנו, קבענו שעה מסוימת ופשוט הסתובבנו וחזרנו.

בדרך עשינו פיקניק במקום פסטורלי על שפת המים, ממש מושלם!

בחלק הזה של הטיול בטיולי טבע, אנחנו אוכלים ארוחת בוקר בבית, ובצהריים עושים פיקניק ובערב נכנסים למסעדה.

בדרך יש המון מקומות מבודדים כאלו, פה בחרנו גם לעצור לפיקניק.

Spinleruv mlyn

שפינדלרוב מלין.

במרחק של שעה נסיעה הגענו למקום הזה, שזו עיירת סקי, לדעתי, הגדולה באזור, או לפחות בין המרכזיות פה. לפני הנסיעה רציתי ללון כאן, שמחתי שלא עשינו זאת. המחירים של הבתים היו יקרים משמעותית, וגם שם גילינו שזה ממש ממש מתויר, אנחנו אוהבים מקומות מבודדים יותר. עכברי הכפר אנחנו.

הגענו לשם, חיפשנו פארק חבלים, אבל מה שהיה לא ממש עונה להגדרה זו. כמה קירות טיפוס, טרמפולינה, מקום לאופניים. הקטן נהנה מאוד, אנחנו רבצנו בנחת.

אומגה

איכשהו, הגדולים התחרטו, והקטן לא מספיק כבד, יחד עם הבעל הם כבר כבדים מדי..מפה לשם, אלוהים יודע איך, עליתי לעשות את זה אתו לאחר שווידאתי עם המפעיל, שהבטיח לי, שזה "super safe". הופתעתי לטובה. נחמד מאוד.

מחיר: 46 ש"ח לאחד (כל סיבוב נוסף של אותו אדם 30 ש"ח).

בדיעבד, לא בטוחה שהייתי ממליצה לנסוע אלא אם כן אתם קרובים לשם.

בנסיעה של שעה ורבע בערך, מגיעים לליברץ, נכנסים למסעדה וממשיכים לפארק מים.

Babylon

פארק מים.

אנחנו הגענו אחרי השעה 19:00, תעריף לאחר שבע שונה.

המקום הוא גם בית מלון ונמצא ממש מעבר לכביש ל iqlandia.

המקום מהמם, מה שכן, נראה לי שכשהוא מלא, הוא צפוף. במקום שתיים או שלוש מגלשות, הרבה בריכות, מאוד מתאים לקטנים, אצלי גם המתבגרים נהנו מאוד. אנחנו ממש אוהבים לסיים את הימים בחו"ל במים.

בשעה 20:30 הופתענו עם מופע אורקולי במים, לא משהו שראיתי כבר, אז התלהבתי, וכך גם כל השאר

במקום גם שתי סאונות, הרטובה הייתה ממש לא משהו, לא חמה כלל, והיבשה בערום מלא, אז ויתרנו.

יצאנו גם מפה ממש בסגירה.

מחיר: 41 ש"ח לאדם. (מחיר רגיל סביב 70 ש"ח לכל מי שמעל 140 ס"מ)

יום 4

בבוקר עוזבים את הבקתה שלנו, לא לפני שהגיע שכן זקן לבדוק את הגלגלים של הרכב שלנו, כדי לוודא שלא דרסנו לו את הכלב. רציתי לדייק ולהזכיר לו, שדם של תינוקות נוצרים אנחנו מכניסים למצות, לא של כלבים! אבל התאפקתי..

Skoda museum

מוזיאון סקודה.

סקודה, היא גאווה הלאומית של הצ'כים ובכל מקום רואים אותם על הכבישים. המפעל התחיל כמפעל אופניים בשנת 1895 ומאז עבר כמה ידיים עד שהפך למה שהוא היום.

הקטן עשה סימולציית נסיעה ברכב, נהנה מאוד, אנחנו הסתובבנו בין הרכבים ואופניים ישנים, ועתידיים ועוד כל מיני.

כשיצאנו, הבעל סיכם: "טוב, זה לא bmw" , אם זה אומר לכן משהו, מבחינתי, זה היה ממש אותה חוויה...

Ann valley

בנסיעה של שעה משם, הגענו למקום הזה, שגם הוא אתר סקי, למטה ישנם דוכנים של אוכל רחוב, כל מיני מתקנים לקטנים, נחל זורם.

למטה הקטן עוד נשאר בכמה מתקנים כשכל אחד סביב השלושה ש"ח והמשכנו הלאה.
אם נראה לכם המקום הזה, הייתי ממליצה לעשות אותו ביום של המפל, כי הוא יחסית קרוב אליו.

Detenice Castle

טירת דטניס

המקום מטורף לגמרי! מדובר במלון לצד טירה שעשוי בסגנון של ימי הביניים.

בצ'כיה ישנן יותר מאלפיים חמש מאות טירות, כך שאם כל יום תבקרו בטירה אחת בצ'כיה, ייקח לכם מעל 7 שנים...הבכור אמר שהוא ממש רואה אותי עושה את זה יום אחד.

לא.

כשנכנסים לוקח כמה שניות עד שמתרגלים לחושך. פקידי קבלה לבושים בבגדים קרועים ופנים מלוכלכות, לפני צ'ק אין, מכניסים לפאב, גם הוא חשוך, עיצוב הזוי לחלוטין, שלדים, מכשפות, מצבות, נחמד וקריפי ממש! נותנים משקה הבית אלכוהולי תוסס ואז הולכים לחדרים.

החדרים גם באותו סגנון, ממש ממש מגניב, ויבוא היום בו הם יגלו את המזגנים, ואז בכלל יהיה ושלם!

התמקמנו ויצאנו להסתובב קצת, המקום פסטורלי, הטבע במיטבו, שולחנות ופינות חמד מפוזרים בכל מקום.

הזמנו חדר עם ארוחת ערב, ולקראת שבע הגענו למסעדה שכולה מצופה באבן. אור נרות ושולחנות עץ כבדים. גם המלצרים לבושים בתלבושות של פעם.

במהלך האוכל ישנם מופעים שונים, איש עם נחש, מופע אש, ריקודי בטן, ממש חוויתי ומצחיק. לציין, כי הם מפעילים את הקהל אבל הכול בצ'כית, כך שחלק זה לא מותאם כלל לתיירים.

מחיר: לילה עם ארוחת בוקר, כ 1600 ש"ח לשני החדרים. הוזמן הרבה זמן מראש.

יום 5

ארוחת בוקר באותו פאב עם מצבות, ממש מסעדת קונספט, לדוגמא, עומדים שני סירים גדולים על האש, אלו הם מים רותחים לקפה, לידם עומד כמו פינג'אן כזה, שבעזרתו לוקחים מים מהסיר ומוזגים לכוס. ממש מגניב!

לסיכום, מקום מדהים! החיסרון הממש ממש ענק, שאין מזגן, חלון קטנטן וחםםםםם!

אבל אם מגיעים לשם בסתיו או חורף, לדעתי מושלם שם.

בכניסה למקום קיבלנו שוברים לסיור בטירה ולמוזיאון הבירה, לא זכרתי את כל הפרטים, כי הזמנו די מזמן.

בשעה 10:00 התחיל הסיור בטירה, הסיור בצ'כית, לנו נתנו דפי הסבר לגבי כל חדר. הטירה מרשימה מאוד מהמאה ה11, שעברה כמה גלגולים, שיפוצים וידיים, בין היתר הייתה גם בבעלות של יהודי עשיר, שבנו איבד את כל רכושו בהימורים...

את זה צילמתי לפני שהבנתי שאסור לצלם שם, כי זה מה שקורה כשלא מתרגמים לתיירים!

בשעה 11:00 הלכנו למוזיאון הבירה באותה המתכונת עם חוברת הסבר.

סביר, לא חובה בכלל.

מתחילים את הנסיעה לפראג.

שעה וחצי.

Atos hotel

מגיעים למלון, נחרדים לגלות שגם פה אין מזגן, פספוס...

הבעל נסע עם הקטן להחזיר את הרכב בשדה התעופה, שם גם רוכשים כרטיסים לתחבורה ציבורית לשלושה ימים.

מחיר: 141 ש"ח לשלושה אנשים, ילדים עד גיל 16 נוסעים חינם.

המלון שלנו במרחק הליכה של רבע שעה מגשר קארל.
נחנו קצת תוך המתנה שהחום יירד ובסביבות ארבע וחצי יצאנו לעיר.

Meduzzy

בדרך כלל אני לא ממליצה על מסעדות, כי אני לא אנינת טעם בכלל (בלשון המעטה), אוכלת הכול, הרוב טעים לי, כך שההמלצות שלי בעניין לא רלוונטיות. אבל המסעדה הזו הייתה מושלמת וכולם הסכימו פה אחד. קודם כל יש בה מזגן. דבר שני יש מסך גדול ועליו מוקרנות המנות. כללללל מה שהזמנו היה טעים לכולם (שלושה ילדים במדינה זרה, אתם יודעים, לא מובן מאליו). המסעדה צמודה למלון, כך שגם המחירים רגועים יותר מאשר במרכז.

חמש מנות בשריות, סלט, שתיה כולל אלכוהול וחמישה קינוחים 420 ש"ח למשפחה.

משם המשכנו למרכז, הפעם אני העברתי להם את הסיור. סיפרתי מלא סיפורים מרתקים ומיותרים לחלוטין, לא יודעת מתי יהיה להם צורך בהיסטוריה של צ'כיה, אבל בכל זאת נחמד להבין ולהכיר

הופתעתי לגלות, כי הבכור זכר את כל ארבעת ה"יאנים" שאלו הם אנשים שונים בהיסטוריה הצ'כית, שסיפרתי כבר לפני. מסתבר, שהמתבגרים מקשיבים לנו גם אם נראה שלא. כך שאין דבר כזה "יותר מדי ידע כללי".

אגב, מי שיש לו קצת יסורי מצפון בקשר לגידול הילדים, כעסתם אולי, לא קניתם גאדג'ט נוסף במחיר של כליה, ממליצה בחום להתעמק בהיסטוריה של המלך קארל הרביעי (זה עם הגשר). כשהוא היה בן שלוש, בעקבות חילוקי דעות בין הוריו, הוא הופרד מאימו והוכנס לאחת הטירות...מאז לא פגש את האם מעולם, האב בזמן הזה היה עסוק במסעות מלחמה.

בגיל 6, שלחו אותו לפריז, שם מיד חיתנו אותו עם נסיכה בת 6.

מספרים עליו, שהיה אדם מתבודד, כמה חבל שפרויד נולד כחמש מאות שנים לאחר מכן, בטוחה שהיה לו מה להגיד בעניין. לזה! אני קוראת סכסוך מפואר בין בני זוג, מלכותי יש לומר.

התיאטרון השחור.

במילה אחת:

DON'T

הזמנתי את הכרטיסים דרך get your guide.

אתר אמין וטוב שלא היו לי מעולם נפילות אתו. עד עכשיו...

זה היה פשוט נורא! נכנסנו לאיזה מרתף עם כיסאות, הגענו רבע שעה לפני ונשארו מקומות רק בסוף. השחקנים מאוד קרובים לקהל, כך שממש רואים אותם, ואין אפקט של דברים זוהרים מרחפים.

לאחר מופע הראשון הקטן שאל: "שילמתם על זה כסף??" ובזה די סיכם את הנושא...

מזל! מזל, שזה היה רק שעה, למרות שהרגיש נצח, פשוט הרגשתי את עצמי מזדקנת שם. טוב..נו...קורה.

אם ממש בא לכן לראות במה מדובר, לכו להצגת "כספיון", הרבה יותר איכותי.

חזרנו למלון דרך גשר קארל, כמות האנשים בלתי הגיונית ממש, גם בשעה עשר בלילה. בחיי לא מבינה איך אפשר לטייל ככה...

יום 6

Aquapallace

פארק מים.

האמת, זו הייתה החלטה ספונטנית. אבל הבטיחו 31 מעלות...

לשם נסענו בתחבורה ציבורית, בהתחלה ברכבת קלה, החלפנו לרכבת תחתית ואז באוטובוס. על האוטובוס ישנו תשלום נפרד, כי זה נחשב מחוץ לפראג. (14 ש"ח לכולנו). לילדים קטנים, הנסיעה בשלושה כלי תחבורה שונים יכולה להיות חוויה של ממש.

פארק מים ענק, מחולק לכמה אזורים, אזור של הקטנטנים ממש ענק, בריכות בחוץ, בר במים בפנים ובחוץ, אזור של מגלשות. את הילדים ראינו פעמיים באותו היום, קבענו איתם בארוחת צהריים, ובשעת היציאה.

בנוסף מסעדות, נקודות גלידה, בירה וכל טוב. האוכל לא זול. על ארוחת הצהריים שילמנו יותר מכל מסעדה.

מקום מצוין, כולם נשארו מרוצים מאוד.

מחיר: 561 ש"ח לחמישה.

על האוכל והבירות והגלידות שילמנו ביציאה בערך אותו סכום.

ניתן לשכור מגבות במקום עולה כעשרה ש"ח, וכן תשלום נפרד על סאונה, גם פה בעירום מלא. היינו פחות מוכנים למופעי עירום...(גם לראות וגם להראות).

למלון חזרנו לקראת שבע, רוצה לכתוב להתרעננות, אבל זו לא מילה מתאימה, כי אין מזגן!

נחנו קצת ויצאנו למסעדה של אתמול.

הפעם המזגן זייף גם פה...

לאחר הארוחה יצאנו לטייל ל"רחוב הזהב" וקתדרלת ויטוס הקדוש. רחוב הזהב בדרך כלל בתשלום והומה אדם ממש! לאחר שעה 17:00 הוא ללא תשלום והומה אדם עוד יותר. אנחנו הגענו לשם אחרי 21:00, ותפסנו אותו ריק לגמרי. רחוב קטן וציורי עם היסטוריה וסיפורים מרתקים.

עברנו ליד ביתו של פרנץ קפקא, הקראתי להם את הסיפור המרגש על הבובה (תקראו את הסיפור של קפקא עם הבובה). החושך התחיל לרדת והבכור חטף התקף אלרגיה...

הרחוב צמוד לקתדרלת ויטוס הקדוש, אליו הגענו כבר בחושך מוחלט והוא מרשים בצורה שלא ניתן לתאר! מקווה שמצליחה להעביר את העוצמה בתמונה.

ופה, כנגד כל הסיכויים, הילדים אמרו שרוצים לראות את זה מבפנים. הרגעים הקטנים האלה של אושר! אותי זה מרגש.. כמובן שהכנסייה סגורה כבר, אז אין ברירה, נצטרך לחזור פראג.

למלון כבר חזרנו עם הרכבת הקלה והצטערנו כולנו שהנסיעה הייתה קצרה מדי, כי ברכבת היה מזגן מעולה!

יום 7

Waldstein garden

גני ואלדשטיין.

אחוזתו של אלברכט פון וולדשטיין. גן גדול ומטופח עם אגם, בריכה ופסלים, שהם העתקים של מה שהיה שם לפני שהשבדים "אספו" את המקור ובדרך לשבדיה כשבעים אחוז מהם טבעו בים.

כאן למדנו שיעור קטן בצניעות, שגם אם אתה מפקד צבא מוערך, בלתי מעורער ופנומנלי, בעל שטחים עצומים בצפון צ'כיה, שניצח בהמון קרבות ומלחמות, אתה לא יכול שיהיה לך גדול יותר מהשליט!

ארמון, כן?

נשמע שהבחור טיפה הגזים, בנה לעצמו אחוזה שבשבילה פינו 26 בתי מגורים, הביא את מיטב הגננים מאיטליה, פסל מהולנד שפיסל המון פסלים של הרקולס (שוב, באלגוריה הצנועה ביותר). מפה לשם, בגיל 50 דפקו לו על הדלת...וכך נהיה מפקד אחד מדהים פחות..

זו הייתה גם הזדמנות מצוינת לפמפם לילדים קצת מהמיתולוגיה היוונית על סיפורי הרקולס, ולאחר מכן עברנו וזיהינו את הסיפורים הללו על הפסלים.

כניסה לפארק חופשית, יש הגבלת שעות.

Zoo Prague

גן חיות.

גם לשם הגענו בתחבורה ציבורית, גן חיות ענק! ממש! וכמובן, כל השלושה התעקשו לראות את כללללללל החיות...לפחות יש לי פטור מזה בארץ.

בשטח הגן מפוזרות מסעדות, בתי קפה, שירותים נקיים. הגן יחסית מוצל, למרות שמזג האוויר השתפר והיה 25 מעלות, עדיין היה חם.

אנחנו בכניסה עלינו עד למעלה, אז כל שאר הזמן ירדנו.

היינו שם חצי יום, וכשיצאנו, ראינו שנכנסו באותו היום מעל 3500 מבקרים, ולא היה עמוס בכלל!

מחיר: 156 ש"ח למשפחה

לאחר מנוחה קצרה בחדר וארוחת ערב באותה מסעדה שחזרנו אליה מדי ערב, הלכנו לטייל.

קטדרלת קיריל ומפודי.

קיריל ומפודי היו אלה שהביאו את הנוצרות לצ'כיה, וגם את הכתב הקירילי. דמויות חשובות מאוד לצ'כים ולסלבים בכלל.

בכנסיה הזו התבצרו שבעת הצנחנים הצ'כים לאחר התנקשות בריינהרד היידריך שמת לאחרר מכן מפצעיו. הוא היה אחת הדמויות האפלות בכל הקשור להיסטוריה של יהודי אירופה בתקופת מלחמת העולם השנייה. מפה הצנחנים הצ'כים, המתנקשים, ניהלו קרב חסר סיכוי אל מול חיילי הצבא הנאצי, וכשהבינו שנגמרה להם התחמושת, התאבדו.

הכומר שנתן להם מכסה בכנסיה זו, הוצא להורג.

לאחר האירוע כפר שלם הושמד לצמיתות ועוד צ'כים רבים אחרים שילמו על הפעולה בחייהם.

בעקבות חיסול הכפר הצ'כי, הופצצה דרזדן ועוד שתי ערים ע"י הבריטים.

מאחר ולא היינו ברובע היהודי, זו הייתה הזדמנות לדבר על קהילת היהודים המפוארת שהייתה כאן ורובה הושמדה בשואה.

שייט לילי.

River Cruise Prague

מסיימים את הטיול שלנו בשייט של שעה על וולטאבה. קנינו את הכרטיסים במקום. השייט יוצא כל חצי שעה, אם אתם מגיעים בעונה זו, שעה 21:00, היא השעה המושלמת, גם לא חם, וגם תופסים את השקיעה וחוזרים בחושך.

מחיר: כ 300 ש"ח למשפחה.

במהלך השייט מכרים משקאות במחירים לא תיירותיים בכלל, נשמע מוזיקת רקע. אטרקציה תיירותית לחלוטין ועדיין נחמד מאוד. אומרים, שיש בפראג איזה קסם מיוחד, ואין מישהו שמבקר בה ולא חוזר שוב. (אני חזרתי בפעם הרביעית).

ולסיכום.

1. נשבעתי לעצמי, שזו הפעם האחרונה שאני מטיילת בקיץ! אני אישית מעדיפה שיהיה לי קצת קר ולא להפך ,כך גם המשפחה.

2. תכננתי יומיים וחצי בפראג. סברתי , כי הילדים מספיק גדולים בשביל להסתובב באתרים החשובים של עיר הבירה ולשמוע עליהם, אבל גיליתי ששעתיים סיור בסוף היום, לגמרי עושה את העבודה, אין מצב בעולם שהיו מחזיקים מעמד במשך כל היום במתכונן זו, לכן הכנסנו אטרקציות. שעתיים שלוש של "קולטורה" הספיקה בהחלט.

3. האוכל מצוין בעיניי, אוכל סלאבי טעים ומנחם, לא לצפות למטבח גבוה.

4. לא ממליצה על המלון שלנו, מעבר למיקום, אין מזגן, לא נכנסים לסדר את החדרים, לא מחליפים מגבות. 3 כוכבים.

5. תחבורה ציבורית מצוינת ונוחה מאוד, כשנכנסים בפעם הראשונה, יש לתקף את הכרטיסים. לא היה מצב שבו חיכינו יותר מחמש דקות. וגם לשדה התעופה בחזור באמצע הלילה נסענו באוטובוס.

6. כל נותני שרות מדברים אנגלית.

7. לגבי התקשורת, קנינו לילדים סים מקומי בשדה התעופה שיש להכניסו לבד, נתנו הוראות בעברית. 15 gb עלתה כ 40 ש"ח.

8. ממש ממש ממליצה לקחת סיורים בפראג, זה ממש מוסיף! או לחילופין לעשות קצת עבודת הכנה.

9. היו אתרים שמראש ויתרנו עליהם, גם בגלל החום וגם בגלל העומס, כמו הרובע היהודי, למשל. אנחנו היינו בו בעבר וילדים יצטרכו לחזור ולהמשיך לחקור בעצם. סיפור יהודי פראג מרתק ועצוב מאוד. שלי הסתפקו בסיפור, גם על הקהילה, גם על גולם, וגם על גורלם בשואה. בפראג נשמרו המון תשמישי תורה שרוכזו כאן מכל רחבי אירופה, כי לנאצים הייתה כוונה לעשות בפראג "מוזיאון של העם הנחות והנכחד". התוכנית כשלה, החפצים נשמרו.

10. ברוב הגדול של המקומות שילמנו בכרטיסי אשראי, אבל כדאי להחזיק גם כסף מזומן, היו מקומות בודדים ממש שלא קיבלו אשראי.

זהו, נראה שמיציתי, מקווה שעזרתי.

נשתמע בטיול הבא, בתקווה שממש בקרוב.

זהו, מקווה שעזרתי למי שמתכוון להגיע לאיזור ונשתמע בטיול הבא

הירשמו כדי להתעדכן בעוד טיפים ורעיונות לטיולים

ואם לא תרשמו, אז איך תדעו על איזה עוד מקום אנחנו ממליצים?