אילת מחוץ לעונה

טיול בעונת הסתיו

4 :ימים
טיול משפחתי

לגבי אילת יש לי רגשות מעורבים.

מצד אחד, אני מתה על אילת! הים, הנוף המדברי האדום, הרגשה של חופש שאין כמותה בשום מקום אחר בארץ.

מצד שני, אם לא הייתה לי חופשה מסובסדת מטעם העבודה, סביר להניח שלא הייתי באה לפה בכלל.

בדרך הארוכה שיש לנו כחמש שעות מהצפון, בדקתי כמה היה עולה לנו המלון אליו אנחנו נוסעים, יו ספלאש בקיבוץ איילות- אז בדקתי.... 9,600 ש"ח!!! שני חדרים הכל כלול, שלושה לילות מחוץ לעונה בסוף אוקטובר. מוגזם לגמרי!

שבוע במזרח אירופה כולל אטרקציות ומסעדות, היה עולה לנו ככה. אולי טיפה יותר.

יום 1

יוצאים בשבע וחצי מהבית לארוחת בוקר ב"קפה קפה" בבקעה. ממש מסורת ארוכת שנים.

התמרים של שושני

כעבור כמעט שעתיים מגיעים לסיור במטע תמרים בישוב נאות הכיכר בערבה. סיור מרתק של שעה וחצי עם רונן שמתחיל באנדרטה לזכר החיילים שנפלו בהתמוטטות ההר. רונן מספר על האזור, על הקמת הישובים, על חיות וחקלאות ומה לא

לאחר מכן עוברים ליד גבול עם ירדן ומגיעים למטע התמרים, שומעים על הגידול, איסוף השקיה, (שהיא ממש בגדר של גאווה לאומית) ועוד מלא דברים מעניינים ומחדשים. אם מגיעים באוגוסט או ספטמבר אפשר להתנסות באיסוף עצמי, אבל זה קורה בחום של 49 מעלות, אז נשמע תענוג מפוקפק.

אחרי זה הגענו לגלריה של בתו, ישנה אפשרות לעשות עבודות יצירה עם הילדים, אנחנו לא עשינו.

עלות: 60 ש"ח ליחיד.

בוייז: התמרים של שושני.

כמובן שהצטיידנו בחמישה ק"ג תמרים.

רונן: 052-8744475

לסיום נכנסנו למעיין עין פלוטית, ממש בקרבת המקום שם, נקודה קטנה ונחמדה להתרעננות.

מלון יו ספלאש אילת.

זו הפעם השלישית שלנו במלון זה, כשהפעם האחרונה הייתה לפני כעשור. המלון עבר שיפוץ ונראה מעולה, הכול בסגנון מקסיקני, עם תמונות של פרידה קאלו, שלדים, קקטוסים, ממש ממש מגניב.

המלון מתוחזק היטב, נקי, אוכל מעולה, שרות אדיב צמידים שפותחים את דלתות החדרים וגולת הכותרת-פארק המים. בנוסף בריכה מקורה ופתוחה.

הגענו בשלוש, נכנסנו מיד לחדרים ללא המתנה והלכנו לבריכה המקורה. פארק המים היה ריק, אבל היה מעונן וטיפה קריר. בקבלה אמרו שמלון לא מלא בכלל, כך שאין עומס בפארק המים.

לקראת הערב התחילו ברקים ורעמים ובעקבותם גשם זלעפות. מעולם! מעולם לא ראיתי את אילת בגשם, מראה מרהיב!

בערב נסענו לקניון "מול הים", כי היה גשום.

יום 2

מתעוררים ליום של גשם, אנשים לבשו מעילים, אנחנו הלכנו לים...הילדים התלהבו עד אין קץ, כי לרגע חשבו שהגשם ימנע זאת מאיתנו, אבל בחוץ היה די חמים, טמפרטורת המים בים קבועה, כך שלא רואה סיבה למה לא. בים היינו אנחנו ועוד כמה רוסים..כן, היה טיפה קריר. הכניסה למים קרה, אבל די מהר מתרגלים. חוף מול הטיילת.

מחיר כיסא: 12 ש"ח

פארק מים יו ספלאש.

משם לקראת הצהריים הגענו לפארק המים של המלון, שגם בו היה די ריק. הילדים נהנו ממש,גלשו בלי סוף בלי תורים. פארק המים לא גדול מבחינת המגלשות ועל שטח די קטן, מי שהיה בקיץ, סיפר שהיה ממש מפוצץ, מעבר לאורחי המלון, הגיעו מלא אוטובוסים. עוד יתרון של לטייל מחוץ לעונה.

עלות: 110 ש"ח

לאורחי מלונות פתאל 90 ש"ח

אורחי המלון יו ספלאש, כניסה חופשית.

הקניון האדום.

אין לי מושג, איך לא הגעתי לכאן קודם, כשבמשך כ 30 שנים אני מגיעה לאילת על בסיס שנתי ולפעמים פעמיים בשנה.

מקום פשוט, מהמם!

הגענו בשעה 17:00 לקראת השקיעה והתחלנו במסלול הקצר, שני ק"מ, כשבחלק האחרון ממש מאתגר עם טיפוס על יתדות. ישנה אפשרות לעשות את המסלול הארוך 4 ק"מ, אבל ויתרנו. אחרי הגשם של הבוקר לא היה אבק בכלל, הייתה הרגשה שהעולם נוקה ונשתף כולו וחשף את כל גווני הכתום והאדום במיוחד בשעות השקיעה, פשוט מטורף ביופיו! היה די קריר, רוח נעימה, היה מושלם! לקח לנו שעה ורבע. המתבגר אמר בסוף שחבל שהמסלול לא היה ארוך יותר...לעולם לא אצליח להבין את ראשם של המתבגרים, כי במהלך היום היו מצדו ניסיונות כושלים להתחמק מהטיול הזה לגמרי.

הכניסה חינם, המקום של רשות הטבע והגנים, אבל אין צורך במנוי. חונים ומתחילים.

בוויז: הקניון האדום.

המזרקות המוזיקליים.

המזרקות נמצאות מול הקניון "מול הים". מופע אורקולי כרבע שעה של המזרקות עם צבעים מתחלפים לצלילי המוזיקה, ממש נחמד, אם כי היה נראה, שהפעם המזרקות לא לגמרי מסונכרנות עם המוזיקה. וגם משום מה הפעם לא העיפו את הילדים מתוך המזרקות שפשוט התרוצצו בפנים.

הכניסה חופשית, יושבים על החומות נמוכות או על הדשא מסביב.

הטיילת.

לאחר מכן המשכנו לטיילת, הקטן סוף סוף הגיע לגיל בו מותר לו לעלות על כדור הבחילה הזה שעף לשמים. גם ממש כיף שהילדה זרמה והסכימה לעלות איתו ביחד. מיצה, שם וי, אמר שלא יחזור על זה.

עלות: 75 ליחיד.

140 לזוג.

10 ש"ח סרטון לווטסאפ (שסיפק לכולנו מלא רגעים של צחוק לעוד הרבה הרבה זמן).

יום 3

ריף הדולפינים.

ושוב, הקטן חיכה לגיל 8 כדי לצלול כמו הגדולים. הזמנתי לו ולילדה צלילה עם הדולפינים.

צלילה של חצי שעה. מי שצולל אינו משלם כניסה. ישנה אופציה לצילום סרטון, ואם זה שני ילדים, אז זה שני סרטונים...

על שלושתנו שילמנו כניסה במחיר מסובסד דרך מקום העבודה, 48 ש"ח יקר בכל זאת.

המקום נחמד, אם כי במחיר מוגזם לטעמי. החוף די צפוף, רואים את הדולפינים ממש מקרוב. יש שלושה דולפינים, משפחה, אימא אבא ובת לונה. הילדים נהנו ממש, נשארנו שם עד שעות הצהריים וחזרנו לפארק המים, ומשם לבריכה המקורה.

עלות: צלילה 330 ש"ח (אין הנחות משום מועדון)

כניסה: 78 ש"ח (מסובסד דרך מקום העבודה 40 ש"ח).

צילום סרטון 150 ש"ח כל ילד (ויתרנו)

החלקה על הקרח באייס מול.

את זה שמרנו לערב האחרון למקרה שמישהו ישבור משהו, שלפחות לא תיהרס כל החופשה... לא יודעת איך שוכנעתי גם להחליק! מתישהו בעברינו הרחוק, זה מה שעשינו במהלך כל החורף, איזה אבא חרוץ או שניים היו יוצאים החוצה, שופכים כמה דליים של מים ויוצרים לנו משטח החלקה. וככה אני במהירות של אפס קמ"ש בערך, מצאתי את עצמי מנסה לשחזר את החוויות הילדות ולהבין איך, לעזאזל, נהניתי מזה...אחרי כחצי שעה הצלחתי. פעילות ממש מומלצת לאלה שבאים על בסיס פנסיון מלא.

לילדים לקחנו שני דולפיני תמיכה כאלו, להם הלך פחות טוב, יותר נפילות, בטוחה שבפעם הבאה המצב ישתפר. החלקנו שעה.

עלות: 87 ש"ח ליחיד (קנינו מסובסד, 40 ש"ח)

דולפין תמיכה 37 ש"ח.

תרגיל אולימפי מטורף! לשיעורים לפנות בפרט

יום 4

חדר בריחה

צופן דה וינצ'י.

חדר ברמה מאתגרת, ב 53 דקות הצלחנו למצוא את מקור הכוח המסתורי במעבדה של ליאונרדו דה וינצ'י בדרום צרפת. חדר מוצלח ומושקע מאוד. תמיד כיף!

עלות: להרכב שלנו 550 ש"ח (מסובסד 312 ש"ח).

המלצות ותובנות:

* ללא ספק אילת מאוד שנויה במחלוקת, ככמות אנשים, כמות הדעות בעניינה.

* בעיניי, יש המון מה לעשות באילת, גם אטרקציות ימיות, גם טיולי טבע חינמיים, קניות לאוהבי הג'אנר, "בטן גב" ועוד מלא. חלילה, לא משכנעת אף אחד לבוא, אלא חולקת בחוויות שלנו.

* אנחנו תמיד מעדיפים לבוא מחוץ לעונה, כשהיא פחות חמה ועמוסה.

* לגבי האטרקציות, ממליצה לבדוק בכל מיני מועדונים, קופונופש, מפעל הפיס, גרופון, משטרה, הסתדרות המורים, קופת חולים, יש הפרש מחירים משמעותי.

* לפני חודשיים בדיוק היינו בבולגריה, חולות הזהב, שלושה לילות במלון הכול כלול עם בריכות, מגלשות לקטנים וחוף ים פרטי בשיא העונה, זה עלה בדיוק שליש מחיר.

(ישנו סיכום בעניין כאן בבלוג למי שמעוניין ביותר פרטי).

זהו בינתיים, מקווה שעזרתי למי שמתכוון להגיע לאזור. נשתמע בטיול הבא.

הירשמו כדי להתעדכן בעוד טיפים ורעיונות לטיולים

ואם לא תרשמו, אז איך תדעו על איזה עוד מקום אנחנו ממליצים?