טיול בר מצווה בצרפת

ימים: 15
טיול משפחתי

איך ומתי כול זה התחיל

את הכרטיסים רכשנו לפני שנתיים וחצי...בספטמבר 2019 ברגע בו נפתחו הקווים של איזי ג'ט ליוני 2020, כשעוד היינו תמימים בתקופת הטרום קורונה. מאז הטיול נדחה ונדחה, והנה, ברוך השם, הבכור בן 15 וטיול בר מצווה, סוף סוף, יוצא לפועל. חצי שנה לאחר טיול בת מצווה של אחותו הצעירה ממנו בשנתיים וחצי...

הילד, בהיותו בן 12 אמר שרוצה טיול קרוואן בצרפת, מפה לשם זה הפך לשייט תעלות, שזה כמו טיול קרוואנים, אבל בסירה. על כך בהמשך.

יום 1

את כל הבידוק עברנו בטרמינל 1, היינו לבד שם, כל התהליך לקח רבע שעה גג, טסים עם טרולי כל אחד ותיק גב, את הטרולי שלחנו. לאחר כל תהליך הבטחון ובקרת דרכונים הסיעו אותנו לטרמינל 3 ותוך שעה כבר היינו על המטוס שיצא בזמן. מושלם!

טסנו ב 27.5.22, מהתאריך 1.6.22, זה כבר לא כך, וטסים מטרמינל אחד.

מתחילים בפריז, אנחנו ועוד מיליוני תיירים שמגיעים לגמר ליגת האלופות...

שבוע לפני הטיסה, המארחת מבטלת את ההזמנה שלנו, כי בטח רואה את הפוטנציאל להרוויח על הדירה הרבה יותר, ואנחנו מוצאים את עצמינו ללא מקום לינה, כשפריז מפוצצת בתיירים עד אפס מקום ומחירי בית המלון לארבעה לילות מתחילים משמונת אלפים ש"ח.

תוך התעלמות טוטאלית מציון הבוקינג וכל ביקורת שהיא, מחפשים באובססיביות מלון במחיר שפוי, כי גם ככה מגיעים לחדר בשביל לישון בלבד. מוצאים מלון ברובע התשיעי , קרוב לרכבת, עם ציון בוקינג מביך של 6.2. מגיעים באמצע הלילה, מגלים שהזמנו לחודש יולי ולא למאי...אין דברים כאלה! ואין חדרים פנויים. מפה לשם, העבנו את הלילה במלון אחר וחזרנו לזה למחרת, במחיר כפול ממה שזה היה אמור להיות ביולי. סופ"ש ליגת האלופות, כבר ציינתי?

בנוסף להכל, החדרים בקומה חמישית והמעלית מקולקלת. מה שכן, הנוף מדהים!

Hotel de Paris Opera.

יום 2

הבוקר התחיל מאריזות ומעבר למלון המקורי, שמהיום כן היה בו מקום. השארנו את הדברים ויצאנו.

קנינו כרטיסים לשלושה ימים לתחבורה הציבורית, עלה לנו 120 € למשפחה

לאחר מכן, כהרגלינו בקודש, התחלנו בסיור מודרך ברוסית. נפגשנו ליד המוזיאון קלוני ומשם לסיטה, נוטרדאם, המשכנו לרובע הלטיני, עברנו בסמטאות צבעוניות, שמענו סיפורי אהבה, אגדות מפחידות. יצאנו לכיכר העירייה, בערב יתקיים משחק ליגת האלופות, הכיכר מפוצצת עד אפס מקום באוהדים של שתי הקבוצות. נכנסנו לפארקים יפייפים, ובאופן פרדוקסאלי, רוב הטיול היינו לבד, כמעט ולא ראינו אנשים. מריה אמרה, שאת המסלול התיירותי הקבוע של "מגדל אייל, שאנז אליזה, שער הניצחון", כבר נעשה לבד, ושהיא מעדיפה לקחת אותנו למקומות וסמטאות הפחות מתויירים ומוכרים, ואנחנו כמובן זרמנו בשמחה. סיימנו ברובע המארה כעבור שלוש שעות, שם נפרדנו ממריה.

נכנסנו למסעדה על הדרך והמשכנו ללובר.

מוזיאון הלובר.

Louvre museum

סלחו לי רגע, אם אצא רדודה. אני, רציתי לוותר על לובר! היינו בו לפני שש עשרה שנים עם הבעל ולא זוכרת אותו כחוויה יוצאת דופן וזאת בלשון המעטה. אני מאוד אוהבת מוזיאונים, אבל זה ספציפית גדול עליי...אבל שני הגדולים מחו בתוקף, וכשהילדים מתעקשים על מוזיאון, אתם יודעים....

הזמנו כרטיסים מראש לשעה 15:00, נכנסנו דרך המטרו לאחר כחמש דקות בתור.

במילה אחת-סיוט! המוני אנשים, בעיית מיזוג, מנחשים את האווירה, כן? נכון, הכל מרשים וגדול וואו כזה, הכל נכון, לא היה כיף, וגם העייפות לא תרמה לאווירה.

הלכנו לקרוץ למונה ליזה, היה מרגש (יומיים לפני שהשליכו עליה עוגה) עברנו בחלק היווני, משם לחלק המצרי ותוך שעה וחצי יצאנו ונשמנו לרווחה. כולנו. הרגשת גאווה ששמנו "וי". וכפי שהבכור ציין:"כל אחד חייב לבקר בלובר פעם בחיים"

"נזלנו" לפרמידת הזכוכית, שוב אותו מיליון של אנשים, עכשיו בחוץ, הצפיפות ברמה כזו, שיש מגע כשעוברים בין האנשים, נורא ואיום!

מחיר למשפחה: 172 ש"ח, ילדים לא משלמים.

באפיסת כוחות הגענו לגני טוולרי ונפלנו על הדשא וזה היה ממש ממש כיף! אומרים שיש שם איזה אגם, לא ראינו, נשפכנו על המטר הראשון של הדשא שראינו.

לאחר מנוחה בחדר, בשעה 21:00 הגענו לשייט על נהר הסיין. רק לקראת השעה עשר בלילה מתחיל להחשיך פה, כך שהתחלנו לפני השקיעה וסיימנו בחושך, ממש ממש נחמד, אפשר להיות למעלה, ואפשר למטה כשמתחיל להתקרר. שייט של שעה.

עלות : 268 ש"ח למשפחה.

לאחר הליכה של 12 ק"מ באותו יום, מסיימים בטיפוס לקומה חמישית בלי מעלית, ממש עשו חסד עם המלון כשנתנו לו את הציון 6.2....

יום 3

מונמארטר.

Monmartre

גם היום מתחילים בסיור מודרך עם אותה המדריכה, היום זה במונמרטר, שכונה בוהמית מדהימה ביופיה ומאוד מאוד מתויירת. נפגשנו ליד ה"מולן רוז'", בין התאטראות הוותיקים בפריז שנוסד, אגב בשנה שהוקם מגדל האייפל, כשהחליטו לרכז את כל אומני הרחוב למקום אחד מסודר. שוב מלא סיפורים על המקום על הדמויות המרכזיות שעיצבו את הפולקלור הצרפתי, ריקוד ה"קאן קאן" המפורסם. סיפורים על האזור.

עוברים בין בתי האומנים כמו פיקסו, ואן גוך, שגר פה תקופה, בית רנואר (חלק מאיתנו מגלה, שזה לא רק שם של חנות בגדים...). ושוב מריה לוקחת אותנו לסמטאות לא מתויירות, לפינות חמד מדהימות, אין דרך לתאר את היופי של האזור! אם הייתי נאלצת לגור בפריז, ללא ספק הייתי גרה פה!

בסיום מגיעים לכנסיה הלבנה, מתיישבים באחת המסעדות בוהים בקהל, סופגים אווירה. ממש ממש כיף! (למי שתוהה, הבנים שלנו בחולצות פריז לא כי חושבים שזה יפה, אלא, כי קפאו למוות, כי יצאנו בבגדים קצרים, וחנות מתנות זה כל מה שמצאנו על הדרך. אין! אין תיירים יותר מתויירים מאיתנו! הסיור היום היה כמעט ארבע שעות.

גני טווילרי.

Jardin des Tuileries

כן, כן, כבר היינו וחזרנו. הגענו לשם במטרו, נכנסנו מכיוון השני, הפעם מצאנו את האגם. היום עשינו פיקניק, רבצנו בנחת, היה מושלם!

מוזיאון אורנז'רי.

Museum Orangerie

חזרנו בשביל המוזיאון הזה, שלהבדיל מלובר, נהננו בו מאוד! עיקר התמונות של קלוד מונה, אבל לא רק. בהמשך אנחנו מתוכננים להגיע לבית מונה בג'יבנצ'י שבנורמנדי, כך שהייתי חייבת להכיר להם את עבודותיו. מה גם, שזהו מוזיאון קטן יחסית, עם חצים על הרצפה, רצף הגיוני, לא המוני-במילים אחרות פשוט מושלם! לקחתי אוזניות, ולרגע דמיינתי שאני מטיילת לבד.

עלות: 157 ש"ח למשפחה.

גלריה לה פייט.

GalleriesLafayette Haussmann

קניון ענק, מרשים ביותר. אמרנו "וואו" והתקפלנו משם די מהר. קניון הוא קניון, לא משנה כמה יפה יהיה, קניות בחו"ל פחות מדברות אליי ולאחרים פחות עוד יותר.

חזרנו לחדר לקראת שש, נחנו ויצאנו לאכול ארוחת ערב באחת המסעדות ליד המלון כשהשיקול המרכזי הוא קרבה למלון.

המלצה חמה ממני- אל! תזמינו! טרטר!

מולן רוז'.

Moulin Rouge.

תקשיבו! זה אחד הדברים שאתם ממש חייבים לראות. פשוט, שואו מרהיב, מעולם לא ראיתי משהו בסגנון! נכון, זה מאוד יקר, שילמנו 950 ש"ח לזוג, מופע ושמפניה, אבל שווה כל שקל.

מתיישבים בשולחנות קטנים עם מנורה אדומה, מלא שולחנות בשיפוע, כך שרואים מכל מקום. מלצר בטוקסידו הביא את השמפניה בדלי עם קרח.

כבר כשנכנסים למקום יש את ה"וואו" הראשוני, הכל מקטיפה אדומה, מראות, השנדליירים, תמונות מפעם והכל אדום, נוצץ ומוגזם בטירוף! אי אפשר שלא לחשוב על איך שזה התחיל בדיוק במקום הזה לפני כ 130 שנים. שמחתי לתזמון גם, שבבוקר טיילנו פה ושמענו את הסיפור שמאחורי המקום והיווסדו.

מופע ריקודים מרהיב ומדהים ביופיו, התפאורה, המוזיקה, התלבושות, טוב, חצי תלבושות, כי רוב המופע הוא טופלס.

המופע הוא שעתיים, לא מרגישים את הזמן. בסוף יש את ריקוד הקאן קאן המפורסם בבגדי דגל צרפת. טוב אני יכולה לדבר פה עוד שנתיים על המופע, פשוט תגיעו!

וגם תראו את הסרט לפני שאתם באים עם ניקול קידמן, מיוזיקל. כל כך אהבתי את הסרט בזמנו, שהיו לי כמה שירים ממנו בחתונה. הסלואו הראשון (כן, היה כזה פעם).

נ.ב. לגבי הלבוש. הלחיצו אותי לפני ואמרו להגיע בבגדים אלגנטיים, אז סחבתי בגדים במיוחד לזה, מיותר. היו גם עם ג'ינס ונעלי ספורט, אבל רוב האנשים היו בבגדים מאוד מאוד אלגנטיים, מחוייטים, אז אם אתם לא רוצים להרגיש חריגים, תגיעו בלבוש מחוייט, אבל לא חובה.

יום 4

גלריית כריסטיאן דיור.

Galerie Dior

מודה, שחששתי. אבל פריז היא בירת אופנה, אז איך אפשר שלא?

הכנתי את השטח , סיפרתי לילדים על שבוע האופנה שעובר כאן כל שנה, התברר להפתעתי, שהגדול יודע על כך, כי מסתבר שהרבה מפורסמים מגיעים עם נשותיהם הדוגמניות. ראיתי עם הילדה "השטן לובשת פראדה" והכנסתי אותה לאווירה.

רכשתי את הכרטיסים מראש, הגענו לקראת פתיחה וכבר היה תור. בעיניי, מקום חובה! אולי לא מבינים גדולים באופנה, אבל יודעים להעריך יופי ואסתטיקה, וזה מה שזה! פשוט מדהים! כל כך יפה, כזו הקפדה על הפרטים. מכניסים כל פעם כשמונה אנשים, וזזים בקצב קבוע, כך שהעומס לא מורגש כלל. ואז בסוף מגיעים לאולם עם מוזיקה ואפקטים אינטראקטיביים, וזה פשוט מרהיב! וואו! שוב, חובה!

עלות: 142 ש"ח למשפחה

שאנז אליזה.

Champs Elysees

משם ברגל עברנו לשדרת שאנז אליזה והמשכנו עד שאר הניצחון. בדרך ישבנו בבית קפה, המוני אנשים בשדרה, לא כזה התרשמו. אבל שוב, שוטטות פחות מדברת אליהם. לכל הליכה צריך להיות יעד, מבחינתם. כן, גידלתי ילדים מרובעים כמוני.

גני לוקסמבורג.

Luxembourg gardens

ממש צמוד לשאר הניצחון ירדנו למטרו ונסענו לגני לוקסמבורג, להעביר שם כמה שעות. פארק יפה ממש עם אגם באמצע (אגב, כבר אין סירות לילדים שבניתי עליהן), ישבנו סתם ככה, ירוק ומושלם. ליד האגם פרלמנט שנראה כמו ארמון, מאוד מאוד פוטוגני וכיף.

תערוכת סזאן וקנדינסקי.

Atelier des Lumieres

תערוכה אינטראקטיבית של שעה, שבה אתם מתיישבים באולם גדול על כל מיני חפצים שפיזרו שם או על הרצפה ומסתכלים מסביב על ציורים נעים לצלילי המוזיקה. מי שזוכר, היה כזה בארץ של ואן גוך. בעיניי, זה, דיור ומולן רוז' היו נקודות שיא של פריז. הילדים מיצו לפני שזה הסתיים, אבל היו חייבים להישאר עד הסוף, גם נחו על הדרך. אני מאמינה בלחשוף אותם כמה שיותר, מה שיכנס, יכנס. אין לי ספק, שמעכשיו יידעו לזהות את יצירות של שני האומנים אלו. בעיניי, זו דרך יצירתי ומצויינת להיחשף לאומנות.

עלות: 210 ש"ח למשפחה

כייסות!!!

נסיעה אחרונה ברכבת בשעת שיא הסתיימה בגניבת אייפון של הבעל, ששם לב למתי, איך ומי בדיוק עשה את זה, דרש להחזיר את הנייד, וכשהכייס עשה עצמו לא מבין במה מדובר וניסה לצאת בתחנה הבאה, בעלי תפס בחוזקה בידו מעל המרפק ומשך אותו חזרה לקרון. הבחור נלחץ, לא ציפה לתגובה כזו ולתגובה בכלל, הם פועלים בשקט. התחיל להציע לבעל מהשלל ארנקים וניידים שגנב לפני כמה דקות. שני בחורים שהיו עדים לאירוע סימנו לבעלי את מיקום האייפון, אותו הבעל שלף בהצלחה מהכייס. כל זה לווה בקריאות של "זו גזענות, באים אלי בטענות כי אני שחור". הבעל דייק, שזה לא כי הוא שחור, אלא, כי הוא גנב.

אני, כהרגלי במצבים כאלה לא הבנתי כלום ממה שקרה ושמתי לב שבכלל קרה משהו, כשהאייפון כבר היה בידינו.

ממחר אנחנו כבר עם הרכב.

את הרכב שכרנו דרך "שלמה סיקסט" למשך 11 ימים.

נפרדים מפריז.

יום 5

דיסני לנד

Dusney Land

בבוקר הבעל אסף את הרכב שיהיה אתנו עד סוף הטיול ונסענו לדיסני לנד, שם נהיה שני לילות. הכנתי את עצמי לסבל של יומיים, התנחמתי בכך שהם חמודים, זרמו איתי שלושה ימי בתערוכות וזה, אז עכשיו אתנהג יפה ואעשה עצמי נהנית. אני לא אוהבת פארקים, רכבות הרים עושים לי בחילה, התורים האינסופיים מתסכלים אותי...התבדיתי ובגדול!

וואו!

זה בכלל לא מה שחשבתי! האווירה נהדרת, נכון, עשינו גם רכבות הרים, להפתעתי מגניבות ממש ובלי בחילה, אבל לרוב זה מין מושבים כאלה שלוקחים אתכם בין האגדות וסרטי דיסני עם אפקטים מרהיבים, שלגמרי מכניסים לאווירה, פשוט מושלם! ירינו בלייזר עם באז שנות אור, שתנו בחושך בין שודדי הקריביים , היינו בבית רדוף התעופפנו עם פיטר פן ועוד ועוד. נכון, יש תורים בין 10 דקות לשעה וחצי, לרוב זה סביב החצי שעה, אבל עובר בסדר, תמיד בתנועה, מזג אוויר לטובתנו, די קריר, אין שמש יוקדת- כיף! באנו ב 12:00, התכוונו ללכת לקראת שבע ולחזור לקראת 23:00 למופע אורות, מפה לשם, נשארנו עד סוף המופע וחזרנו בשאטל חינמי למלון בחצות.

ארוחת צהריים הבאנו איתנו ועשינו פיקניק, בערב נכנסנו למסעדה מעולה בסגנון של מערב הפרוע, אפשר להזמין בה רק שלוש מנות - המבורגר, שסגר פינה לילדים, צלעות חזיר מושלמות ופיש אנד צ'יפס. יש גם מנת ילדים. בכל מנה גם שתיה וקינוח.

שלימנו למשפחה 385 ש"ח. בעיניי מחיר הוגן לגמרי.

לנים במלון b&b בחדר משפחתי.

מחיר המלון: 2045 ש"ח לשני לילות כולל ארוחת בוקר.

מחיר הפארק: 750€ ליומיים לשני הפארקים. 2680 ש"ח.

A Crazy Nuggets

שלימנו למשפחה 385 ש"ח. בעיניי מחיר הוגן לגמרי.

לנים במלון b&b בחדר משפחתי.

מחיר המלון: 2045 ש"ח לשני לילות כולל ארוחת בוקר.

מחיר הפארק: 750€ ליומיים לשני הפארקים. 2680 ש"ח.

יום 6

בבוקר נסענו למכבסה במרחק של עשר דקות מהמלון ואז התפצלנו, אני נסעתי עם הילדים לפארק והבעל נשאר להמתין לכביסה. במהלך ההמתנה קשקש שם עם אישה צרפתייה נחמדה בשנות החמישים לחייה, (הוא אוהב שיחות עם המקומיים), האישה התלוננה על בעיית המהגרים שיש להם בצרפת, בעיקר יהודים וערבים...לדבריו, השיחה דעכה כשהודיע שהוא מישראל. היש מצב שלא מחבבים יהודים בעולם??

ההערה האנטישמית, כמובן, שלא פגעה בהנאה, כמה כיף שיש לנו לאן לחזור!

כעבור שעתיים הוא הצטרף אלינו והלכנו לפארק השני, אם אתם מטיילים עם מתבגרים, ממליצה לא לוותר על הפארק השני.

ואלו התובנות כעבור יומיים:

* החופש הגדול מתחיל בתחילת יולי 8.7 , שווה להגיע לפני. וגם לא ביום שבת ראשון.

* הזמנו כרטיסים באתר הרשמי ליומיים לשני הפארקים.

* תתכוננו להלכות רבות, כל יום שם עשינו מעל 9 ק"מ.

* תביאו מים.

* השתמשנו באפליקציה מאוד ידידותית ונוחה DisneyLand, כך הלכנו כל פעם למקום בו התורים הקצרים ביותר לאותו רגע.

* בשעה 12:15, ובשעה 17:30 מצעד שמח וססגוני של כל הדמויות, מאוד מאוד נחמד.

* בשעה 23:00 מופע אורקולי עם זיקוקים, ממש ממש לא לפספס. אתמול כשעזבנו בשעה 21:30, ראינו שאנשים תופסים מקום כבר בתשע. בעיניי מיותר לשבת שעתיים (על הרצפה).

* בכמה מקומות ישנה אפשרות להיכנס לבד, זה מקצר את התור משמעותית, אפילו הקטן שלנו בן 7 זרם עם הרעיון.

כך למשל ברטטוי, התור היה 45 דקות, ואם נכנסים לבד (כלומר, משלימים שורה) אז זה 5 דקות.

* כולם כולל כולם מסתובבים על אוזני מיקי מאוס בכל הצבעים והצורות, תזמינו לפני באמזון או משהו, הן עולות פה 20€...

* תחפושות עולות פה סביב 50€, אם יש לכם ילדים קטנים, בעיניי שווה ממש לקנות לפורים, תחפושות יפות וזולות מבארץ.

יום 7

ארמון וגני ורסאי.

Versailles Palace.

לארמון ורסאי תפקיד מכריע בהיסטוריה הצרפתית, כך שמבחינתי, זה היה מקום חובה. מה גם, שהילד הגדול למד את זה בשנה שעברה וממש התלהב מהרעיון להיות במקום בו נחתם הסכם ורסאי המפורסם.

הארמון במרחק נסיעה של שעה מדיסני לנד, אך היו פקקים ולקח לנו מעל שעה וחצי. בדרך הקראתי להם על הארמון מהספר "המשפחה המטיילת", אשר מנגישה את ההיסטוריה בצורה יוצאת דופן לילדים. הקראתי גם על המלכי הלואי השונים, שכבר ראינו לפני כן איפה נקרת ראשם בפריז ,בקיצור, עשיתי שיעורי בית. חזרתי לכיתה ח'...

בארמון היה מאוד המוני, המון קבוצות ילדים בגיל של הקטן שלי, אפילו. נראה לי, שהביקור בארמון הוא חלק מתוכנית הלימודים פה. ממש מעורר קנאה טיולי בית הספר שלהם פה. לקחתי הדרכת שמע, ותרגמתי להם את החלקים החשובים. כמובן, שהכי כיף היה בחדרי שינה של המלך והמלכה, שישנו במרחק של ק"מ אחד מהשני (אולי זה הסוד לזוגיות טובה?) ואולם המראות פשוט מרשים!

לאחר מכן לקחנו רכב גולף ועברנו בגנים. הגודל והפאר בלתי נתפס!

עצרנו לאכול צהריים במתקן של מארי אנטואנט בבית קפה בסגנון המלכותי, ראינו מופע מזרקות ויצאנו משם כעבור חמש שעות.

עלות למשפחה 300 ש"ח. הזמנו מראש.

עלות הרכב מיניגולף 165 ש"ח, כשעה וחצי, הזמנו במקום.

בית מונה.

Fondation Claude Monet.

מקום קצת מחוץ למסלול המקובל.

במרחק נסיעה של שעה וחצי, צפון מערב מפריז, ושעה מורסאי, בג'יברני שבנורמנדי, נמצאים ביתו והגנים של קלוד מונה. זהו מקום אליו עבר, התמקם וחי עד מותו. שם בנה את הגנים המיוחדים שלו, וצייר את כל יצירותיו של החבצלות על המים.

מקום יפייפה!

הביקור לא ארוך, עוברים בגנים, נכנסים לבית נעים ומיוחד כל כך, כל חדר בצבע שונה, גלריה, נוף לגנים, ואז מגיעים לאגם עם הגשר המפורסם. ההרגשה שמטיילים בתוך תמונה. שוב, לאוהבי אומנות ממליצה בחום! אחרי ההמולה של פריז ודיסנילנד, להגיע למקום כזה, פשוט שלמות! גם הכפר עצמו מקסים.

אנחנו הגענו עם רכב, אבל אפשר להגיע גם עם רכבת.

עלות 235 ש"ח למשפחה, הזמנו מקום מראש.

את הלילה מעבירים במלון דרכים מפוקפק בעיר לה מאן. בערב יוצאים למסעדת בשרים על הדרך.

יום 8

בבוקר יורד גשם, ולא כזה כמו אצלינו, אלא מכל הלב, שעות!

סלחו לי שוב על הבורות, כי פעם ראשונה שאני שומעת על זה, אבל מסתבר, שבעיר הזו, מעל מאה שנים עובר פעם בשנה מירוץ מכוניות של 24 שעות. המנצח הוא הרכב שעובר את הקילומטראג' הגבוה ביותר במשך יממה זו. כולם מתרגשים בטירוף להיות פה והולכים למוזיאון.

Museum 24 hours in Le Mans.

בעלי והבנים מאוד מאוד אוהבים את כל הנושא, והאמת שגם אני והילדה נהנינו. מדובר במין מוסך כזה ענק, עם חצים על הרצפה ועוברים בין רכבי אספנות מאז תחילת המאה ה 20. פשוט מרהיב! כל זה מלווה במסכי ענק עם סרטונים על המרוץ מאז ועד היום. הבעל סיפר לילדים על הדמויות המרכזיות של מקימי החברות המובילות, על משתתפי המירוץ. ממש הפתיע אותי עם הידע שלו בתחום. בינינו, נשגב מבינתי למה שמישהו ירצה לנהוג 24 שעות, אבל זרמתי...

8-14

זהו!

מסיימים את השבוע הראשון של הטיול ועוברים אל החלק העיקרי, שלשמו התכנסנו פה, בעצם-שייט תעלות בחבל אנג'ו, דרום מערב של צרפת ועל כך בפוסט אחר, למי שזה מדבר אליו.

המתכונת של טיול כזה היא שייט, עצירה בעיירות קטנות ציוריות ומדהימות וחזרה לספינה, בה ישנים, אוכלים ושטים. בעקרון, זה כמו טיול קרוואן, אבל על המים.

אין צורך ברישיון שייט וגם לשום ניסיון קודם.

כל הפרטים על שבוע זה בהמשך בפוסט נפרד.

היום הזה, למרות שעשינו בו דברים ממש נחמדים, היה מיותר. לחזור לפריז אחרי שייט, בו ראינו כ 20 אנשים במצטבר במהלך השבוע, כולל משפחתי, ועוד ברכ פרטי, היה הלםםםםם!

סדנת הכנת בשמים, כולל סיור מודרך במוזיאון.

Fragonard Perfume Museum

כמו שלא יכולתי להתעלם מעולם האופנה תוך ביקור בפריז, כך בדיוק עם הבשמים. הזמנתי את הסיור והסדנא דרך Get your guide.

התחלנו בסדנא, לימדו אותנו על בסיס עשיית הבושם וראינו איך שינוי הפרופורציות משנה לגמרי את הריח. כל אחד מאתנו הכין בקבוקון בושם אישי משלו לחמשתנו יצאו ריחות שונים לגמרי.

לאחר מכן עברנו במוזיאון עם מדריכה. כל הסיפור לקח קצת יותר משעה וחצי, היה כיף ומהנה אפילו לבנים שבינינו.

עלות: 516 ש"ח למשפחה.

תערוכת הבלונים.

Exposition pop air.

מדובר בתערוכה זמנית המקיימת עד אוגוסט. הבכור שלי חוגג יום הולדת היום והמקום מושלם לשם כך, כי חייבים בלונים ביום הולדת!

גם הלכנו לשם כהפתעה, להבדיל מהדברים האחרים שהם ידעו מראש והיו שותפים פעילים לתכנון.

תערוכה ממש ממש מגניבה, שמתחילה בג'ימבורי ענק, ישנו מופע פסיכודלי של אורות ומוזיקה, ואז עוברים בין כל מיני אולמות בלונים, עמדות צילום, בועות סבון. ממש ממש כיף!

רחבת מגדל אייפל.

לאחר מכן המשכנו למגדל האייפל, אכלנו במסעדה ליד במחיר לגמרי מוגזם וללא שום תמורה למחיר, אבל המיקום עושה את שלו. ואז נחתנו על הדשא מול האייפל עם מיליון תיירים נוספים וחיכינו שהאורות ידלקו.

סיום מושלם לטיול שלנו וליום הולדת.

את הלילה האחרון בילינו במלון ממש טוב

Hotel grand ametel

אבל הסביבה בעייתית. רובע 11. 300 מטר מתחנת הרכבת התחתית.

עלות: כ 1200 ש"ח ללילה לשני חדרים.

טיסת צהריים הביתה.

זהו, מקווה שעזרתי למי שמתכוון להגיע לאיזור ונשתמע בטיול הבא

בקרוב אפרסם את הפוסט על שייט תעלות.

הירשמו כדי להתעדכן בעוד טיפים ורעיונות לטיולים

ואם לא תרשמו, אז איך תדעו על איזה עוד מקום אנחנו ממליצים?