סופ"ש בגליל העליון

טיול בעונת האביב

3 :ימים
טיול משפחתי

החלטנו להקדים טיפה את החג ובכך לנסות להימנע מהפקקים והעומסים. יצאנו לחופשה קצרה בגליל העליון, בכפר דרוזי בית ג'אן, צמוד להר מירון. הכפר נמצא במקום גבוה מאוד, כך שהנוף, הדרך ומזג האוויר פשוט מושלמים. היינו שלוש משפחות עם שבעה ילדים בני 7-19.

בדרך כלל, משתדלים שלא לחזור למקומות בהם כבר היינו, הכוונה מלונות, דירות, צימרים. אבל לפה חזרנו, וכנראה, שגם נחזור בהמשך.

לינה

#בצל הדובדבן#

מדובר בשלושה צימרים צמודות. בחוץ שני שולחנות, טרמפולינה, מתקני משחקים לילדים ופינת מנגל. כל זה לצד מטע דובדבנים, שעכשיו, באיחור קל החלו בפריחתם.

בכל דירה סלון וחדר שינה, שניהם גדולים מאוד. מטבחון עם מקרר ומיקרוגל, מקלחת. מאוד נקי ולגמרי עונה על הדרישות שלנו, שלא מחפשים מקומות יקרים ומפוארים. לא בטיולים עם ילדים בכל אופן. המארח סאלח היה קשוב לכל בקשתינו, המליץ על מקומות, דאג להנחות למקומות בהם ביקרנו ונתן לנו ממש הרגשה טובה.

ארוחת בוקר חלבית עשירה ומגוונת, ביצים, גבינות, לחמים, ממרחים ותבשילים מיוחדים.

סאלח 052-4705956

יום 1

# מסעדת שיש טאווק#

הגענו בשעות הערב המוקדות, התמקמנו בצימר ויצאו לאכול. במרחק הליכה של כמה מטרים  מהצימר, ישנה מסעדה לבנונית מעולה-"שיש טאווק". אוכל מסורתי וטעים מאוד וגם בשרים על האש ושניצלים, כך שכל אחד יימצא מה לאכול ובמחירים סבירים ממש, כמאה ש"ח לאדם.

צמוד למסעדה, ישנה מאפייה עם מגוון משכנע של ממתקים ועוגות, כולל כנאפה, כמובן, בקלאווה, עוגות עוגיות והכל מהכל. הצטיידנו היטב בכל טוב והמשכנו את הערב במרפסת, הילדים שקעו במשחקי קלפים (ממש מחדש לראות אותם מחוץ למסכים, מי אמר שהם לא יודעים לתקשר?) ואנחנו קשקשנו והשלמנו פערים עד לשעות הקטנות של הלילה.

יום 2

# סיור מודרך#

למחרת סאלח המארח, שהוא גם מורה דרך לקח אותנו לסיור מודרך.

סאלח סיפר לנו שיש להם כאן שני פסטיבלים גדולים בשנה, פסטיבל סביב פריחת אדמונית החורש, שאפשר לראות אותה רק באזור הזה. ופסטיבל הדובדבן. אלו שתי תקופות שיש להם פה הרבה מבקרים. כך, בעצם, גילינו את במקום לפני שנה.

התחלנו את הסיור משתי תצפיות, המשכנו לבית התפילה הדרוזי. סאלח סיפר לנו קצת היסטוריה, קצת מורשת, עקרונות הדת, מסורת ובהמשך על צמחי הבר האופניים לאזור בדרך לחיפוש אחר אדמונית החורש, אותה, אמנם מצאנו, אך היא לא הייתה בשיא פריחתה.

עשינו סיור קצר ביער, שמענו סיפורים על הכלה הפוזלת והנסיך, על אהבתם הטראגית ועל העלים בצורת לב ועוד. היה ממש ממש כיף!

#מרכז המבקרים ד"ר דבור#

לאחר הסיור הגענו למרכז המבקרים של ד"ר דבור. מקום ייצור ומכירה של מוצרי קוסמטיקה המבוססת על צמחים שבאזור. הכול התחיל מאבחון של אסטמה של עור אצל בתו של ד"ר דבור. הוא שוחח עם מאה נשים מבוגרות שסיפרו על סגולותיהם של צמחי האזור ושימושם לצרכי יופי, טיפוח ומרפא. על כמה מהם אף נרשמו פטנטים. ד"ר דבור יצר מפעל לקוסמטיקה, העסיק בו נשים מהכפר והפך למותג שמאושר על ידי משרד הבריאות ואף מיוצא לחו"ל. השנה קיבל את התואר פרופסור.

שמענו את הסיפור המרתק של המקום, ראינו סרטון ורכשנו מלא מוצרים, מתכון ליופי ונעורים-אעדכן.

# החומוסיה#

בצהריים אכלנו במסעדת חומוס קטנה, כמה פשוטה ככה טעימה, וחזרנו לצימר למנוחה קלה.

# ארז טריפ#

טיול טרקטורונים. בשעה 17:00 התייצבנו במקום של ארז. הזמנו את הפעילות מראש, זה היה אמור להיות טיול שקיעה...נראה , כי זו הייתה פעם ראשונה בחיי הצטערתי שאין שמש... טיול אקסטרים מעגלי מלא אבק ואדרנלין לנופים עוצרי נשימה בין היתר בשמורת הר מירון. נסענו אחרי המדריך ועוד מדריך מאסף. היינו לבד, שעתיים, שלושה כלים. ברשותכם, אשתמש בקלישאות, אבל יש לנו ארץ נהדרת!

נראה, שתפסנו את היום האחרון של חורף, היה ממש קר וקודר, רוח חזקה, ועננים דרמטיים. באמצע הדרך עשינו עצירות לשמוע, להתחמם עם תה חם, אין על סיפורי גלגול נשמות בשעות הערביים תמיד עושים טוב, משאירים אותנו עם שאלות מיסטיות ומחשבות רבות.

עלות: 600 שח לטרקטורון לארבעה.

תייסיר: 050-6482487

חזרנו לצימרים לערב "על האש". מול המסעדה ישנו סופר גדול שעובד בכל ימות השבוע, כך שניתן לרכוש את כל הדרוש כבר שם ולא להיסחב עם המצרכים מהבית.

ושוב עוברת בי המחשבה על זמן טיול, איך זה שהוא עובר מהר כל כך?

יום 3

# נחל ראש פינה#

המסלול קשה!

מדובר במסלול מעגלי באורך כמעט 3 ק"מ.

הגענו לבית העלמין ראש פינה, שם חנינו והתחלנו במסלול השחור לצד נחל זורם, מקום יפיפה! לפחות חצי מהמסלול הוא עליה, עליה ,באמת, קשה, אבל הנוף מדהים ומתחלף במהלך הטיול. בדרך עשינו אין סוף הפסקות להתלונן ולקטר.

בהמשך, פונים למסלול הירוק ושם כבר הרבה הרבה יותר נוח, ומתחילים בירידה על השביל והחלק האחרון הוא ירידה בלי שביל, אלא אבנים, בחלקן מחליקות שגם היא לא קלה. מגיעים למצפה נמרוד ויורדים במדרגות לראש פינה ומשם חזרה לחניה.

לקח לנו קצת יותר משעתיים, הרוב התלוננו, אז אם אתם שוקלים את המסלול תתכוננו ותגיעו מוקדם.

אנחנו התחלנו בשעה 10:30, אני מאמינה שאם היינו מתחילים שעה לפני, זה היה הרבה יותר נוח.

אם כי, כשהעליתי את הטענה, קיבלתי מבטים של "שונאים אותך גם ככה" מרוב המתבגרים בחבורה, כולל הבעל.

כאמור, החלק האחרון עובר דרך ראש פינה, לדעתי, אם עדיין נשארו כוחות ממש שווה לטייל שם קצת, להיכנס לגלריות המיוחדות או סתם לספוג אווירה. אנחנו הסתפקנו בהליכה קצרה, עברנו ליד גלריה, ראינו טווס, חלפנו את בית הכנסת וירדנו חזרה לחניה.

סיימו את הטיול במקדונלדס בצומת אביעד ונפרדנו לשלום כל אחד לדרכו עד הטיול הבא.

זהו, שלושה ימים בצפון שעברו מהר מדי.

אז אם שכנעתי להגיע לאזור כמה טיפים אחרונים:

-קחו בחשבון שבערב מאוד קר, בטיול טרקטורונים היה 11 מעלות. זה היה הזוי, כי בבוקר היה ממש חם, היינו עם בגדים קצרים.

-האזור מדהים ביופיו, פסטורלי, ריק לחלוטין, מרחבים אין סופיים ופריחה מדהימה, במיוחד פריחת הדובדבן, שממש צובעת את האזור בלבן.

-מבחינת המצב בארץ, הרגשנו יותר מבטוחים, אחוז מאוד גבוה של תושבי המקום הם אנשי ביטחון, רובם שירתו בצה"ל.

-אנשים מדהימים, מאוד מסבירי פנים לתיירות, כשנכנסנו לחומוסיה, משפחה שישבה בשולחן גדול, פשוט קמו ועברו לשולחן קטן יותר, תוך שהם מציעים לנו לשבת בשולחן הגדול, ממש התרגשנו מהמחווה.

זהו, מקווה שעזרתי למי שמתכוון להגיע לאזור.

נשתמע בטיול הבא

הירשמו כדי להתעדכן בעוד טיפים ורעיונות לטיולים

ואם לא תרשמו, אז איך תדעו על איזה עוד מקום אנחנו ממליצים?