הולנד עם ילדים

טיול בעונת הסתיו
14 לילות
טיול משפחתי

טיול להולנד היה אחד הטיולים הראשונים שלנו עם הילדים. טסנו בספטמבר 2017. האמת, שהיום הייתי חוזרת על המסלול, אם כי, בטח הייתי מפצלת את הלינה לשני אזורים ובכך מצמצמת את הנסיעות.

זוג הורים ושלושה ילדים, שהיו אז בני 10, 7, וכמעט 3.

יום 1

טיסת צהריים של איזי ג'ט לאמסטרדם, שהוזמנה כשנה מראש ביום פתיחת הקוים, 3 מזוודות בנפרד (בדיעבד לא היינו לוקחים מזוודות כלל ומסתפקים בטרולי) ובחירת מקומות הלוך חזור. אסיפת הרכב ונסיעה לכפר נופש ראביט היל, שגם הוזמנה הרבה מראש ועקב כך זיכתה בהנחה של הזמנה מוקדמת. בקתה של שני חדרי שינה וסלון כולל מגבות ומצעים. כ 60 מטר.

הכפר נופש הוא אחד מני רבים באותה רשת, היום הייתי לוקחת כפר נופש פחות מוכר באותה הרשת, בסופו של דבר הם כולם אותו דבר.

לכפר נופש הגענו ב 21:00, לא התארגנו מספיק טוב עם האוכל ומיד יצאנו לחפש מסעדה,שזה בגדר של משימה בלתי אפשרית, כי הכל נסגר בשעה 18:00. בסוף מצאנו מסעדה תורכית עם שווארמה.

בריכה בכפר הנופש "ראביט היל"

יום 2

העיר אוטרכט.

התחלנו במוזיאון הרכבות. מקום ענק ומקורה, מתאים לימים גשומים, מגוון של רכבות שניתן לעלות עליהן, סימולטורים, ירידה במנהרת הזמן לתקופה ישנה, ממש מושקע, יפה ומאוד מאוד מותאם לילדים, כמו כל דבר פה, בעצם.

משם המשכנו ברגל למרכז העיר דרך פארק ירוק ומהמם, שם גם עצרנו לפיקניק.

מוזיאון תיבות הנגינה.

מוזיאון זה שווה רק אם יש סבלנות לשמוע הדרכה בהולנדית ואנגלית לתרגם לילדים, כי רק המדריך מפעיל את התיבות. אחרת זה סתם להסתובב ולהסתכל על תיבות צבעוניות.

יום 3

המוזיאון הפתוח הארנהיים.

מסתבר, שזה היה היום אחרון של שוק איכרים. פקק ענק, אבל שווה כל דקה. מקום ענק. בכניסה הילדים קיבלו צמידים מיליונו עליהם את הפרטים שלנו למקרה שיילכו לאיבוד. בתוך המוזיאון הפתוח עוברת רכבת שמסיעה בין תחנה לתחנה. היה ממש המוני ושמח, העברנו בו יום שלם תוך שאנחנו עוברים מתחנה לתחנה, כשבכל תחנה פעילות שונה, קרוסלות, תיבות נגינה, מקום בו ניתן להצטלם בבגדים מסורתיים, כמובן שעשינו את זה. תחנה של חווה, בה הילדים ממש יכולים להתנסות בעבודות של פעם, תערוכה של כל מיני תוצרים חקלאיים, תחרויות מצחיקות למיניהן ועוד. מקום מהמם, ממש לא לפספס!

יום 4

עיירת חיטהורן.

העיירה שבמקום שבילים יש בה תעלות מים. נראה, שגיל הממוצע בעיר הוא 94 מינימום..מעולם לא ראיתי מקום יפה

כ"כ! שכרנו סירה לשעתיים בדיעבד, הייתי לוקחת שלוש שעות.

שימו לב, רוב התיירים מסתפקים בסיבוב בעיירה הציורית והמטופחת הזו. אבל אני ממליצה, כפי שהמליצו לי, לצאת מחוץ לעיירה לתוך שמורת טבע מדהימה עם טבע פראי ממש. את החלק הזה אהבנו יותר מהחלק המתוייר, גם היינו שם לבד לגמרי לנופים מטורפים.

בהמשך הסתובבנו ברגל, נכנסנו למסעדה, בה נשבעתי, שזו הארוחה האחרונה שאנחנו אוכלים במסעדה בחופשה זו!

זמני ההמתנה ארוכים בטירוף, החשבון היה 140€, וחוץ מהצ'יפס, הילדים לא נגעו בכלום, כי האוכל לא מוכר.

כאמור, מאותו רגע, אכלנו רק בבקתה.

המשכנו לטייל בעיירה, הגענו למקום נוסף הצטלמנו שוב בבגדים מסורתיים (איך לא).

יום 5

האי טסל.

נסיעה ארוכה מאוד של שעתיים וחצי. כ"כ הלחיצו אותנו עם ההקפדה שלהם על מהירות וריבוי המצלמות מהירות בכבישים, שממש בדקות בודדות פספסנו את המעבורת לאי...

בשל כך, התחלנו בשמורה לכלבי ים "אקומארה" הייתי מוותרת, לא שווה את הכסף, בעיניי. למרות שהילדים נהנו מאוד, היה חלק של האכלת כלבי ים, מוזיאון קטן, שלא מתקרב אפילו למצפה תת ימי שלנו. מדובר בשמורת הצלה של החיות והרבה מהן היו פצועות או עם נכות כלשהי. אני פחות התחברתי, אבל היינו חייבים להעביר כמה שעות לפני המעבורת הבאה וזה ,לגמרי, עשה את העבודה.

שייט בספינת שרימפסים "tx 20"

מדהים! חוויתי ובלתי רגיל. הייתה ממש סופה, נורא חששתי. השמיים היו כהים ודרמטיים ביותר. התחלנו בתוך הספינה, הילדה התלוננה קצת על בחילה עד הרגע שבו פרסו רשתות והוציאו שלל של כל מיני מהים. הבחילה עברה ברגע! היו איתנו כמה כיתות, שזה היה טיול בית הספר שלהם. הילדים רצו בהתלהבות למיין ולשחק בכל מה שהוצא מהים. בנתיים בישלו את השרימס אותו אכלנו בהמשך.

כולנו זוכרים את היום הזה כחוויה הכי מיוחדת מהטיול. הבכור שהיה אז בכיתה ד' ציין את ההבדל בין הטיולים שלהם לטיולים של הילדים ההולנדים...

חזרנו במעבורת, הדרך חזרה נראתה פחות קשה, כי כולם ישנו.

יום 6

טירת מאדן.

טירה יפה ופוטוגנית, מאוד ידידותית לילדים שמקבלים מפה ואמורים לשים חותמות בכל תחנה שעוברים. התלבשו לאבירים, טיילנו עם מדריך בחדרים (בלי מדריך לא ניתן לבקר בחדרים). מאוד מוצלח. בהולנד הכל מאוד מותאם לילדים וזה מדהים!

לאחר מכן, עקב סופה מטורפת הלכנו למשחקייה (שלא הייתה בתכנון ואת שמה לא רשמתי...). גדולה, נקייה, צבעונית, הילדים נהנו מאוד. אנחנו נחנו.

יום 7

האורכאון.

מדובר בעוד מוזיאון פתוח, רק שהפעם המקום המתאר את תולדותיה של הולנד מאז תקופת האבן. הכל מאוד מוחשי, נגיש וגם פה מאוד ידידותי לילדים. בכל תחנה ישנו מפעיל מחופש, שמדגים ומספר ולגמרי מכניס לאווירה. ישבנו עם איש המערות סביב מדורה, התנסינו בעשיית נשק מנחושת, שטנו בסירות קאנו ועוד.

הגענו ביום גשום מאוד, כעבור כמה זמן הבנו, שזה לא הולך להשתנות. גם פה ראינו כמה כיתות בטיולי בית הספר. כל הילדים והמורים לובשים מעילי ניילון, ממשיכים בחייהם, כך גם אנחנו. קנינו מעילים בחנות המתנות (יורו אחד למעיל) והמשכנו. במקום 40 תחנות, הספקנו 8...

היה גם מופע גלדיאטורים, פה הקטן נלחץ ואפילו בכה, אז יצאנו.

מסעדת עמי ותמי.

מסעדה קונספט מאוד מיוחדת. מגישים רק פנקייקים מתוקים ומלוחים עם מיליון תוספות.

כל הדברים במסעדה אינטראקטיביים, למשל, מושכים בחבל והרצפה מתרוממת, המכשפה מתחילה לשיר, הרגליות של השולחנות שנראים כמו רגליים, ועוד המון המון דברים עם הקפדה על פרטים מצחיקים ממש, לא אעשה לכם ספויילר. אפשר לבלות שם שעות! מקום חובה!

כדאי להזמין מקום מראש.

יום 8

אמסטרדם.

3 שעות של סיור מודרך מותאם לילדים, עם מדריכה ישראלית דנית (יועצת בית הספר במקצועה), שחייה באמסטרדם. מדהימה עם גישה נהדרת לילדים, שהיו מרותקים במשך כל השלוש שעות. מעבר להיסטוריה של הולנד, סיפרה להם מלא דברים על הילדים הולנדיים, על בתי ספר מקומיים, דברים מצחיקים וכל כך שונים מאצלינו, כמו למשל, שהבן של דנית הודיע שיש שיעור שחיה בבית הספר. דנית ארזה לו בגד ים, כפכפים ומגבת, אבל במקום בגדי ים, הילדים נכנסו למים בלבוש מלא, עם מעיל ונעליים ותיק גב, כך הם מלמדים את הילדים מגיל ממש צעיר לשרוד במקרה של נפילה לתעלות האין סופיות, כשלרובן אין מעקות.

דנית הביאה איתה לחם והתעכבנו על האכלת יונים, עוד דבר שזכה להתלהבות אין סוף אצל הילדים.

מדריכה יוצאת דופן, ממש ממליצה עליה בחום!

טל: 054-4977810

לאחר הסיור עם דנית, עלינו לשייט תעלות עם אוזניות בעברית. הזדמנות נהדרת לנוח קצת. הילדים התלהבו שאת רוב הדברים ששמעו , כבר ידעו מדנית. דנית המליצה על חברה עם דיבוב לעברית וחיכתה איתנו עד שעלינו לספינה.

מוזיאון נמו .

מוזיאון מדע מדהים, בילינו שם כמה שעות טובות, הילדים מאוד מאוד נהנו ולא רצו לעזוב למרות היום הארוך יצאנו בסגירה ממש. סיימנו בחושך, עזבנו את אמסטרדם, האמת נשמנו לרווחה. עיר סואנת מדי עם ילדים קטנים, מיליון אנשים, תעלות ללא מעקות, לחץ, כל זה בעננת מריחואנה... הבעל אמר שזה היה היום הקשה ביותר. שמחנו לחזור לכפר שלנו בטבע.

יום 9

זאנסה סחאנס.

ציורי מתוייר ומקסים. זה המקום הזה של הבתים הירוקים ונעלי עץ צהובות ענקיות, בטוח ראיתם. נשארנו לראות איך עושים כפכפי עץ, פעמיים.. הסתובבנו בין תחנות הרוח והעברנו כמה שעות ממש בכיף.

משם נסענו לוולנדם, כפר דייגים חמוד, מתוייר להחריד. לא נהנתי. הזכיר לי את אילת לפני שריכזו את הבאסטות. קנינו מתנות ונסענו הלאה תוך שעה.

פארק שעשועים לינסהוף.

בשעה 16:00 הגענו ללינסהוף, פארק שעשועים ענק היה לנו שעתיים כשאנחנו לבד גמרי! הפארק הזה מיוחד בכך, שכל המתקנים מופעלים ע"י אנרגיה שאתם עצמכם מייצרים, כלומר שום דבר לא פועל באופן אוטומטי. כדי שילדיכם יתנדנד, אתם צריכים לעשות משהו במקביל שינדנד אותו. בזמנו, איכשהו זה נראה לי נחמד. אחחחח, שנות השלושים... בין היתר, הילדים נהגו ברכבים קטנים עם פדלים בעיר קטנה כזו עם רמזורים והכל, נסענו ברכבת (אותה לא היה צריך לדחוף) וגם הדרך לשם ובחזרה עוברת דרך יער יפייפה.

יום 10

כפר הנופש

זה היה יום ראשון .מחשש מפקקים החלטנו להישאר בכפר הנופש , שזה ביער וחוויה בפני עצמה. רוב המקומיים מגיעים לכפר הנופש ולא יוצאים ממנו למשך כל התקופה.

שיחקנו באולינג, ניסינו את מזלינו בגולף והרגשנו שמיצינו את כפר הנופש לקראל הצהריים.

ארמון הט לו.

המקום מרהיב, אך להבדיל משאר המקומות , לא ידידותי לילדים קטנים. כך שרוב הביקור הייתי עסוקה בלמנוע מהקטן לגעת בכל דבר, זה גם לא התקבל בעין יפה כשהוא נשכב על שטיח דוב המלכותי... וכשסוף סוף הגיע תור הגנים, התחיל גשם זלעפות...ממליצה לוותר על המקום אם יש לכם ילדים קטנים.

יום 11

גן חיות בוחרס

אני לא אוהבת גני חיות...גן חיות זה, הוא נחמד, מיוחד, לא חובה. המעניין שם, זה שהוא מחולק לאיזורי אקלים שונים, יערות הגשם, מדהים, אך נוראאאא חם ולח. מדבר, עולם המים והשאר. הילדים, כצפוי, מאוד מאוד נהנו וגם שם העברנו כמה שעות טובות.

מתאים ליום גשום.

אחרי גן החיות תחת לחץ חברתי כבד, חזרנו לעמי ותמי, שוב.

יום 12

אפטלינג.

על הבוקר נסענו לאפטלינג, שם הזמנו לילה. הגענו בסביבות השעה 11:00. בדרך, ע"מ להעביר את הזמן ולהנעים את הנסיעה, הקראתי לילדים כמה אגדות של האחים גרים, כי ידעתי שחלק נכבד מהפארק אפטלינג עוסק בהם . אלללללל!!! תעשו את זה, הספקתי לשכוח כמה נוראיים סיפורים אלו... בבית מלון נתנו לנו כרטיסים ליומיים בכניסה נפרדת לאורחי המלון, את החדר מקבלים משעה 15:00. השארנו במלון את המזוודות והמשכנו ישירות לפארק, שכל מה, שבטח, שמעתם עליו נכון. הפארק מדהים ביופיו. ביום הראשון הסתובבנו בחלקחפ של האגדות ולמחרת התמקדנו באקסטרים.

כמו מתנה משמיים, יומיים האלו בפארק אפטלינג, היו היומיים הבודדים בטיול, בהם לא ירד גשם.

בערב עם סגירת הפארק נשארנו לראות את מופע המזרקות והאש, וחזרנו למלון לארוחת עבר מדהימה, כשהחלק הכי טוב בה, זו המשחקייה הצמודה.

יום 13

אפטלינג.

ארוחת בוקר עשירה וטעימה במלון עם דמויות מהאגדות, שמסתובבות בין הסועדים. כניסה לפארק חצי שעה לפני פתיחת הפארק.

הפארק מדהים! וכל מה שקשור אליו. יצאנו שוב בסגירה. ממליצה לקחת לילה במלון.

יום 14

פארק הקופים.

ביום הזה כבר הרגשתי שמיצינו...גם הייתי סקפטית לגבי יער הקופים וממש ממש הופתעתי לטובה. מקום מהמם! לא לפספס! פארק עם קופים בלבד מכל הגדלים והמינים. נמצא בתוך יער סבוך. בדרך בין קופים שונים ישנם גני שעשועים, דוכני אוכל ועוד. היינו שם כשבע שעות בלי להרגיש.

יום 15

טיסת בוקר חזרה.

טיפים וזה...

*מתוך 14 ימי חופש, ב 12 מהם ירד גשם בצורה כזו או אחרת. תתארגנו על נעליים שאינן חדירות מים ומעילים חד פעמיים כאלה שמוכרים בכל פינה.

* בשעה 18:00 הכל נסגר, היינו חוזרים לכפר נופש ומבלים כמעט כל ערב בבריכה של כפר הנופש.

* בכפר הנופש ישנם שרותי כביסה, כך שאין צורך לסחוב את כל הבית. כ"כ, סופר, פיצריה ועוד. סנאים, ארנבות וכיפודים מסתובבים בחוץ.כיף ממש!

* ניתן לרכוש "כרטיס מוזיאונים" שמקנה כניסת חינם למלא מקומותת

* הטיול כולו נבנה עפ"י הספר "המשפחה המטיילת" והותאם לצרכינו.

* עכשיו, כשקראתי שוב את הפוסט, הכל מופיע כ"מדהים ומהמם" וזה ממש כך!

* כפי שכבר ציינתי, המון מצלמות מהירות בכבישים, אולי לטובה.

* הולנד מושלמת לטיול עם ילדים, הייתי ממליצה עליה כטיול ראשון עם ילדים, לאלה שעוד לא חוו ומלאים בחששות.

* אנחנו מאוד נהנינו שם, שוקלים כבר לחזור ע"מ ליצור זכרונות גם אצל הקטן, שחוץ מהבקתת עץ שלנו, לא זוכר משם כלום.

מקווה, שעזרתי לאלה שמתכוונים להגיע לאזור, נתראה בטיול הבא

הירשמו כדי להתעדכן בעוד טיפים ורעיונות לטיולים

ואם לא תרשמו, אז איך תדעו על איזה עוד מקום אנחנו ממליצים?