רומניה עם ילדים

טיול בעונת הסתיו
9 לילות
טיול משפחתי

ושוב עושה את אותה הטעות ומזמינה כרטיסים מראש, בכך מכניסה את עצמי ואת הסובבים למערבולת חושים מטורפת, ההנחיות משתנות בכזו מהירות! כבר הכנו את עצמנו לבידוד, התחסנו ואז, בשעה טובה, בוטל הבידוד, כך שנכון לעכשיו, רק שני הצעירים הלא מחוסנים חוזרים לבידוד.

את הכרטיסים הזמנו חודשיים וחצי מראש. 117$ לכרטיס כולל טרולי ותיק גב (למי שתוהה הכיצד, 50 קג בגדים לתשעה לילות מספיקים לנו, בהחלט וכלי רחצה קונים במקום ומשאירים אם נשאר מה להשאיר).

בטיול הזה החלטנו להיעזר במדריך מקומי דובר עברית, שהוא גם הנהג עם מיניבוס לתשעה מקומות, מרווח, ממוזג ונוח מאוד. בזכות ברונו, הטיול ממוקד, מרתק ומושלם. ברונו התאים את המסלול לצרכינו. הטיול מעגלי מתחילים בבוקרשט, משם מצפינים לברשוב, ממשיכים מערבה, ואז מזרחה וחזור לבוקרשט. תשעה לילות סך הכל.

יום 1

טיסת לילה מאוחרת. ברונו אסף אותנו לבית מלון בבוקרשט, שם נישארים שני לילות. Christina hotel. מלון נחמד, שני חדרים, ארוחת בוקר טובה מאוד.

יום 2

האמת, בוקרשט היא אחת משתי ערי בירה באירופה, שבקושי שמעתי עליה דברים טובים, ובכל זאת החלטנו לעשות סיור, כי חשוב לי לדעת איפה אני מטיילת. אני אוהבת ללוות את הטיולים שלנו בערך מוסף מעבר לטיול אטרקציות. חלק מהסיור ברכב, חלקו ברגל מלווה בסיפורים, היסטוריה, תרבות וקצת פוליטוקה.

*בית צ'אוצ'סקו

אני זוכרת את הסיפור במעורפל מהיותי ילדה, ועכשיו, כששמעתי אותו במלואו, בענייי, מקום חובה!

סיור מודרך של 45 דקות באנגלית, אשר סורק את חייו ואת מותו של הנשיא צ'אוצ'סקו תוך סיור במשכן הנשיא שם בילה את חייו במהלך כהונתו.

מטיילים עם 3 ילדים בני 14,11 ו 6. לפחות שני שליש מהם היו מרותקים לגמרי!

ממליצה בחום!

הכניסה עלתה כ 150 שח למשפחה.

*טרמה.

מה לא נאמר עדיין על טרמה...מקום ממש אהוב על הישראלים ובצדק, למרות שבזמן שביקרנו לא פגשנו אפילו ישראלי אחד במקום. מרחצאות חמות שיוצאות החוצה, מלא מגלשות מים לילדים, כמה סאונות, בר על המים. קנינו את הכרטיסים מראש ל 4.5 שעות, מספיק בהחלט. היינו בחלק שבו מותר להיכנס עם ילדים, ישנם חלקיח נוספים למבוגרים בלבד, לא בדקנו.

כניסה כולל ארוחת צהריים ומגבות עלה לנו 550 שח.

יום 3

עוזבים את הבוקרשט וממשיכים לבראשוב, דרך של כשלוש שעות, אבל עושים עצירות בדרך. עוברים דרך כפרים, חלקם ציוריים ומטופחים, חלקם פחות. עוצרים בכפר, שם עדיין אינם מחוברים למים. מתעכבים ליד הבאר, שואבים מים כמו פעם וממשיכים הלאה.

* מכרה מלח

Slanic Prahova.

הכנתי את עצמי למכרה מתחת לאדמה, צפוף וקלוסטרופובי, ולאחר כעשר דקות נסיעה במיניבוס נכנסנו למקום וכולנו היינו עם אותה הרגשת "ואווווו!" נכנסים לאולם ענק ומדהים ביופיו עם איתורי מלח על הקירות והתקרה. בדרך עוברים תחנות שונות עם כל מיני הפעלות לילדים, שולחנות עבודות יד, חנויות מתנות, מתנפחים, אורות צבעוניים ועוד. מרשים ממש!

עלות כמאה ש"ח למשפחה.

*סנאיה וארמון פלש

Peles castle.

טירה יפיפייה וממש פוטוגנית של המלך קארול הראשון, אשר נמצאת בעיירה ציורית ומתויית, סינאיה. למזלי, הילדים הגיעו לגיל שניתן להיכנס איתם לארמון בלי לחשוש שיגעו, יפילו, ישבו, ימשכו ישכבו על שטיח דוב ממלכתי (כן, כן, מבוסס על סיפורים אמיתיים). סיור של חצי שעה, חדר נשק, חדר מראות, נשפים, הכל עשיר ומוגזם כצפוי מהמלך.

הטירה נמפאת בעיירת סינאיה שהיא עצמה מצוירת ומקסימה.

*ברשוב.

ההתרגשות בשיאה, כי כאן צולם אחד הפרקים של "המירוץ למיליון", תוכנית שהעבירה לנו את הסגרים, גם זו דרך לראות עולם כשלא ניתן לעשות זאת כהלכה למעשה.

סיור בעיר העתיקה שהיתה עמוסה ממש, כי הגענו בסופ"ש. עוד מסעדה מעולה וחזרה למלון Adabelle . מלון נחמד, פשוט ולא יקר. ארוחת בוקר מטורפת! נשארנו בברשוב שני לילות גם כן.

יום 4

שמורת הדובים.

Reservatia de using Zarnesti

שמורת הצלה של דובים מקרקסים, מקומות שונים בהם מוחזקים בתנאים מחפירים וגם הדובים שמרגישים מספיק בנוח להתקרב לאנשים בחיפושים אחר האוכל, אחד מהם אף נכנס לחתונה, ללא הזמנה, כפי שסיפר המדריך. מדובר בסיור מודרך של שעה ורבע באנגלית שמתחיל בסרטון של חמש דקות עם סיפור ממש מרגש על הקמת המקום. בשמורה נמצאים כיום 111 דובים. בסיום מספרים, כי אתם יכוליל לאמץ דוב, לבחור לו שם, להצטלם איתו ולהשויץ לכולם שיש לכם דובי אי שם ברומניה היפה, בתמורה לכל זה, אתם לוקחים על עצמכם את כל ההוצאות של הדוב שלכם שמסתכם ב 7000€ בשנה. אישה מהסיור שלנו אימצה דובון! אנחנו הסתפקנו בקניית דוב בגודל, שיש סיכוי שידרשו עבורו כרטיס טיסה נוסף...

כדאי להזמין כרטיסים מראש, כי הם מעבירים סיורים רק עד השעה 11:00. אלו השעות של האכלה ואז הדובים מתפזרים ביער וכבר לא רואים אותם.

עלות הכרטיסים למשפחה 138 ש"ח למשפחה.

* טירת דראקולה

Castelul Bran.

הקטן בשלב הערפדים עכשיו ומדבר על זה בלי סוף, כך שציפה וחיכה והתלהב ממש. דמותו של דרקולה נוסדה בעקבות שילוב של שני אנשים, אחד השליטים, שכנראה גר תקופה בטירה זו, וולאד המשפד (מנחשים את תחביבו, נכון?) וספרו המפורסם של ברם סטוקר "הרוזן דרקולה" אשר תיאר את הטירה והתיאור מאוד תאם את הטירה הנ"ל. בתוך הטירה, מעבר לדברים הרגילים, הוסיפו אלמנטים מיסטיים ומוזיקת רקע בהתאם בשביל להכניס לאווירה. מקום נחמד מאוד, הקטן נשאר מרוצה, למרות שממש רצה לראות קבר

מסביב לטירה ישנו שוק קטן עם עבודות יד ועוד כל מיני דברים מסין, תיירותי ונחמד מאוד. אני והילדה נכנסנו לחדר פחד, סיור של כמה דקות בחושך כשכל רגע משהו אחר קופץ עליכם. יצאתי חירשת מרוב צרחות ביתי...ישבנו באחת המסעדות, אכלנו אוכל משובח וטעים להפליא כמו מרק בתוך לחם, ממליגה ועוד דברים מקומיים, ישיבה במסעדה, היא בול הזמן הדרוש כדי להפיג את הצלצולים באוזניים מ"האטרקציה" הקודמת.

*פארק הדינוזאורים.

Dino Park.

אחת האופציות לעלות, היא בטרקטור עם עגלה לתוך הפארק. בפנים, בתוך יער מרהיב, ניצבים מעל מאה מוצגים של דינוזאורים, שחלקם זזים ומשמיעים קולות ועוד אפקטים כמו התפרצות הר געש,למשל. עוברים בשביל ביניהם. המקום ענק וממש ממש יפה, ספסלים מפוזרים, המון מתקני שעשועים, אם מטיילים עם ילדים קטנים אפשר לבלות שם חצי יום ואף יותר.

*תצפית על בראשוב

Rashnov

לאחר הפארק עם אותו טרקטור עלינו לתצפית, שם תפס אותנו גשם זלעפות. בילינו למעלה יחד על משפחה צוענית נחמדה בתקווה שהגשם יפסק או לפחות ייחלש, זה לא קרה, ורצנו חזרה לטרקטור ומשם למלון. ליד המלון ישנה מסעדה מעולה Millenium, חזרנו אליה פעמיים, יש להזמין מקום מראש.

יום 5

Rupea

ממשיכים לכיוון סיביו. בדרך עושים עצירה במבצר, מסתובבים קצת, עולים למעלה, הנוף מרהיב, מסביב למבצר שלוש חומות. ביקור קצר, תצפית וממשיכים.

* אחד הכפרים העתיקים

Viscri.

זהו כפר עת9יק קטן בו מתגוררים בבתים קטנים וצבעוניים כ 500 אנשים. בכפר כנסיה עתיקה מהמאה ה 12, שהוקרה כאתר למורשת העולמית ע"י אונסק"ו. לפני כמה שנים הנסיך צ'ארלס, שיש לו קשר כלשהו לבני המלוכה הרומנית, רכש פה בית בכפר בצבע כחול מחריד, אבל מי אני שאבקר את טעמו המשובח של הנסיך...הגענו לכנסיה, בכניסה פגשנו בחור צועני צעיר עם סוס ועגלה, אשר הציע לנו סיור בכפר. הסכמנו בשמחה, בזמן שהסתובבו בתוך הכנסיה, שהיא גם מוזיאון ועוד תצפית מרהיבה, הוא לקח את האנשים שהביא וחזר בשבילנו.

בדרך שאל אם אנחנו רוצים לראות איך עושים פרסות לסוסים, איזו שאלה, ברור שרוצים! הביא אותנו לביתו של רתח, שם הוא הדגים, הכין והביא לנו פרסה קטנה, שיש לתלות עם הפתח למעלה, בכדי שהמזל יכנס פנימה, חשוב מאוד! אלו היו כמה שניות של פנג שווי צועני. לאחר הרתח, הבחור שלנו הביא אותנו ליער להראות איך עושים לבנות, הבעלים לא היו בבית, התרשמנו מתנאי המחיה ה OMG שלהם והמשכנו הלאה. הסיור לקח כשעה וחצי. אין לתאר את היופי והפשטות של המקום, המרחבים האין סופיים, השלווה של הכפר. בעיניי, לכפר פוטנציאל תיירותי אדיר, אז עשו לעצמכם טובה ותגיעו לפה לפני שזה קורה. תחוו את האוטנטיות האמיתית.

בסיום נכנסנו לאחת מתוך המסעדות הבודדות בכפר, טעים להפליא וזול כ"כ! מקום מהמם בחצר בית, תחת צל העצים, הקטן מיד התמקם באחד הערסלים, הילד פיצח את החיים.

איזה ערב חג מיוחד יצא לנו!

*סיגישוארה.

זוהי עיירה צבעונית, מטופחת ומאוד מאוד יפה. המטרה העיקרית הייתה ביתו של דרקולה, שם נראה את קברו והתרגשנו עד אין קץ, אך לצערנו, היה סגור.. יכול להיות כי זה היה יום שני...המשכנו לטייל, עלינו לתצפית למעלה במדרגות מעץ, כל אחד ספר, לא יצא אף תוצאה שווה זו לזו...משהו סביב 180. עצרנו לגלידה בעיר העתיקה, תפסנו רכבת תיירים לסיבוב והמשכנו לסיביו.

יום 6

Sibiu.

הרגשתי שלא מיצינו את העיר, אז בבוקר חזרנו לעיר העתיקה הציורית, בתים עם עיניים, גשר השקרנים, סטארבקס ועוד כוס לאוסף של הקטנה וממשיכים. .

Valea zanelor.

מדובר במקום עם בתי חימר יפייפים, מקום קטן וציורי. נעשה ניסיון לבנותם לשם שהות בהם, אבל זה לא קרה, והם נותרו ליופי בלבד, והמקום קסום ויפה!

כניסה עולה 7 שח לאדם, אפשר לבלות שם כשעה.

Povestea calendarului

ממש מול המקום הזה, במרחק של מטרים בודדים נמצא מקום נוסף, משהו שקשור ללוח שנה. גם הוא מקום ציורי וקיצ'י בטירוף. במקום 12 ביתנים עגולים המדמים את חודשי השנה, כל ביתן מקושט עפ"י העונה ועמדות צילום מפוזרות. מלא מתקנים לילדים קטנים, בין הביתנים שביל קטן וכל זה מלווה במוזיקה מהאגדות. נחמד מאוד במיוחד לחובבי צילום.

*טראנספאגרשאן.

הכביש הזה חוצה את הרי הקרפטים ונחשב לאחד הכבישים היפים בעולם. הקטנים קצת סבלו מבחילה, אז עלינו ברכבל מעל הכביש וברונו הגיע לנקודה העליונה על הרכב. הכביש מטורף ביופיו! ממש וואו!

לפני העליה ברכבל ישנו שוק מקומי קטן עם אוכל רחוב ומתנות ומזכרות. ארוחה אחת ביום אנחנו אוכלים בדוכנים כאלה ובערב יושבים במסעדה, שבדרך כלל, כפי שכבר ציינתי, ישיבה במסעדה לוקחת מעל שעתיים (שלא באשמתינו...).

עליה ברכל עלתה לנו כ 120 שח.

*אגם בלייה

Lacul balea.

כשמגיעים לנקודה העליונה של הכביש ישנו אגם קטן. מזג האוויר היה מעונן, ולמעלה ממש קר. העננים ירדו על ההרים והשתקפו באגם, מראה קודר ומהפנט. לי זה ממש הזכיר את איסלנד(מהתמונות, לצערי לאיסלנד עוד לא הגעתי). טיילנו מסביב והמשכנו.

החלק השני של הכביש שונה לגמרי, הנוף משתנה ונכנסים ליער. ברונו הבטיח שיהיו דובים, לא האמנתי ואף חששתי להגיד לקטן, שמה יתאכזב. ופתאום! דובים! הזוי!!! ממש יושבים במרחק של מטר מהרכב, עצרנו כדי לצלם אותם. הם יוצאים כדי לקבל אוכל, דבר שאסור לעשות, כך הסבירי לנו בשמורה. א. זה ממש מסוכן! ב. הם מתרגלים, סומכים ומתקרבים לאנשים ובסוף יורים בהם, כי מרגישים סכננה .

*אגם וידרארו.

Vidraru lake.

אגם יפיפה עם הסכר הענק. אפשר לעשות שייט, אנחני ויתרנו והמשכנו למקום לינה נוסף שלנו.

יום 7

Muzeul Trovantilor

מתחילים את היום בנסיעה לכביש טראנסאלפינה. בדרך עוצרים במין מוזיאון עם אבנים ענקיות ומשונות לרגלי ההר. ברונו מספר לנו, כי האבנים מתגלגלות מן ההר הזה במהלך הגשמים. המקום פתוח ונגיש לכולם.

* בית מלאכה לקראמיקה.

Ceranica de Horezu

עוברים בעיירה עם המון חנויות קראמיקה לצדי הכביש, עוצרים לראות ופה עולה לי הרעיון לבקר בבית מלאכה, מתחילים לשאול אנשים, שמפנים אותנו לכפר סמוך. תוך מספר דקות, אכן, מגיעים לבית מלאכה עם בחור נחמד, שמספר לנו על מלאכתו, מדגים צביעה ומציע לעשות כערות בעצמינו. מסתבר, שהכפר מוכר ע"י אונסק"ו בזכות החימר המיוחד שנמצא באזור זה. בעל המלאכה מספר כי חופרים שני מטר עומק בסתיו ומפיקים חימר לכל השנה, בחורף הוא קופא, באביב מפשיר ומגיע למרקם המושלם של פלסטלינה, ואז הכי טוב לעבוד איתו.

הילדים ממש התלהבו, הגדול אמר שלא רוצה, אבל כשראה את הקטנים התפתה להתפלש בבוץ גם כן. האיש הנחמד אמר, שנשלם לו כמה שחושבים לנכון. קנינו ממנו עוד כמה יצירות, היה ממש ממש כיף!

* כביש טראנסאלפינה.

עוד כביש יפה ומפותל, הנופים שונים מקודמו, בשלב מסוים עולים כ"כ גבוה, שההרגשה שהעננים נמצאים לצדי הדרך. מראה מהמם!

*פארק חבלים.

Parc aventura Ranca

פארק חבלים בתוך יער, היה ריק לחלוטין, כל מסלול עולה סביב ה 10 שח, כן...כל פעם מבאס להשוות את המחירים לשלנו בארץ. נשארנו שם כמה שעות, מסלולים בכל הרמות, כולל אומגות וקיר טיפוס ב 7 שח, פשוט מקום מושלם!

בדרך עצרנו לדוכני אוכל, נקניקים, גבינות, תירס חם וממשיכים.

Sebes

את הלילה הזה מעבירים בעיר סבש. המלון שלנו נמצא בשכונת מגורים מפוקפקת ממש...יצאנו לאכול למרכז שנראה ממש יפה ומטופח. מסעדה על הנהר זולה בטירוף. מנות עיקריות לששה, שתיה, כולל אלכוהול וקינוחים יצא 275 שח לכולנו...ברונו אומר שמחר נוסעים לראות את הטירה הגדולה ביותר ועוד יצירותיו של אמן מפורסם, ופה מעדיפים ומחליטים לחזור לברשוב להשלים כמה אטרקציות, שנראה שיותר יתאימו לילדים ובכך גם לצמצם את הנסיעה לבוקרשט.

יום 8

*בראשוב.

מתחילים בבדיקות קורונה. המחיר 880 שח למשפחה.

ממשיכים לעיר העתיקה, הפעם רואים אותה באור יום, הכנסיה השחורה, נכנסים לבית כנסת עתיק, ורואים איך נראתה בתחילת מאה העשרים, מרגש ממש, הרחוב הכי צר. פושטים על מאפייה קטנה עם מאפים שונים וטעימים במחיר כ 3 שח לאחד.

*טיול סוסים.

חוויה משפחתית מיוחדת וחדשה, רק הקטן יודע לרכוב ומבטיח לכולם שהוא ייקח פיקוד, יסביר וידגים.

שעת רכיבה עולה 70 שח. לקחנו חצי שעה, הספיק בהחלט

*קארטינג.

אני ויתרתי, שלושת הילדים והבעל היו מרוצים מעל הראש. ישנם שלושה סוגים של רכבים שונים זה מזה בכוח סוס, הקטן 8, בינוני 11 והגדול 13, אם זה אומר לכם משהו....לי לא...

המחיר ל 10 דקות נע בין 28 שח ל48 שח. היינו שוב לבד. (אולי בכל זאת יש יתרונות לטייל בתקופת קורונה).

חזרנו לאותו מלון וגם לאותה מסעדה מעולה!!! Millennium, שהיא צמודה למלון. אם תרצו ללכת לשם, תזמינו מקום מראש, ואם אתם לא מעשנים והעישון מפריע לכם, תבקשו מקום במרפסת. זה החיסרון היחיד, האוכל מעולה שם! כל מנה פשוט וואו! ושוב, הארוחה נמשכה מעל שעתיים, כבר התרגלנו.

יום 9

יום 9.

Urlatoarea Busteni

לאחר ארוחת בוקר ממש מעולה נוסעים לכיוון בוקרשט, בדרך עוצרים לטיול ביער יפייפה בדרך למפל. ברונו הבטיח שהמסלול קליל כחצי שעה...זהו.. שפחות. הליכה של כשלושה ק"מ, אבל בעליה, לא קל בכלל...אבל יפה, גם הדרך וגם המפל עצמו. הבעל התלונן יותר מכולם, והודיע שהוא מוכן לטיולי טבע במישור בלבד, מבטיחה להשתדל בפעם הבאה...

לאחר שצלחנו את המפל הצטלמנו בלי סוף ואכלנו תירס חם ממש ליד המפל, ממשיכים לכיוון בוקרשט, שעתיים וחצי.

המלון האחרון שלנו צמוד לשדה. מלון Rim. נכנסים לבריכה, תשלום של 10€ למבוגר וחמישה לילד, הכניסו אותם ללא תשלום. בריכה מטופחת ויפה, שתי סאונות נהדרות רטובה ויבשה, ג'קוזי, כערת שלג לאחר הסאונה, נחשו מה, גם שם היינו לבד....

ארוחת ערב במלון. הכי יקרה שהייתה לנו בטיול, כ 450 שח לחמישה, ארוחה מלאה עם קינוחים אלכוהול והכל מהכל.

יםום 10

טיסת בוקר חזרה. ברונו המקסים שלנו התעקש לבוא ולהסיע אותנו, שם גם נפרדנו ממנו.

...נ.ב

***קורונה***

ייתכן שעד כה כבר ההנחיות השתנו, הפסקתי לעכוב

* בטרם היציאה ביצענו לילדים הלא מחוסנים בדיקות pcr ב"ביקור רופא".

* ממלאים טופס יציאה מהארץ.

* אני והבעל מחוסנים 3 מנות, הילד בן 14 שתי מנות מלפני חודשיים, והקטנים אינם מחוסנים, תחת גיל 12.

* בדרך חזרה, בדיקות pcr במהלך 72 שעות לפני הטיסה.

* ממלאים טופס כניסה לישראל.

* מזמינים בדיקות קורונה בנתב"ג, חוסך זמן ו 20 שח.

*מבחינת מזג האוויר, הבנתי שהיה לנו מזל, במהלך כל הימים רק פעם אחת ירד גשם למשך שעתיים *בערב. היה בין 8-20 מעלות, לרוב היינו עם בגדים קצרים ומשהו חם ברכב.

*לא שכרנו רכב, כאמור, ברונו היה עם רכבו.

הטלפון של ברונו +40723858997

זהו, מקווה שעזרתי למי שמתכוון להגיע לאזור.

שנה טובה ומתוקה, רווית טיולים ומסעות חדשים.

נתראה בטיול הבא

מקווה, שעזרתי לאלה שמתכוונים הגיע לאזור, נתראה בטיול הבא

הירשמו כדי להתעדכן בעוד טיפים ורעיונות לטיולים

ואם לא תרשמו, אז איך תדעו על איזה עוד מקום אנחנו ממליצים?