סקי באלפים האיטלקיים

5 לילות
טיול משפחתי
מתאים גם לזוגות

הטיול הזה התחיל מהרעיון הגאוני לשמח את הבעל בטיול גברים במילנו, לשם נסע עם הגדול וחברים למשחק כדורגל.

ביום הרביעי לטיול שלהם הגענו אני והקטנים, החברים עזבו ואנחנו המשכנו לטיול סקי באלפים האיטלקיים. אני נוסעת לסקי מאז סיום הצבא (6 שנים בערך

), הבעל הצטרף אחרי החתונה (זה היה חלק מהחבילה), בהתחלה ניסה להתנגד בתוקף, אבל אז נכנע, השלים עם גורלו, ניסה והתמכר כצפוי, לא פספסנו אף שנה פרט לשני הריונות...(כן, עם השלישי גלשתי בהריון, נודע אחרי)

טיסות הוזמנו כמה חודשים מראש עם ראיינאיר לברגמו. הבעל והילד הזמינו "פריוריטי" כך שהיה להם מזוודה וטרולי כל אחד וכל הציוד והבגדים נשלחו איתם, אני והקטנים הגענו עם תיק גב קטן כל אחד.

הטיסות בממוצע עלו 80€.

מאחר והגענו בערב, שכרנו דירה ללילה אחד סמוך לשדה תעופה. לימודי ניסיון העבר, החלטנו לא לנסוע את הדרך הזו בלילה, כי היא מסוכנת בלילה, בזמנו הסתבכנו עם השרשראות שהיה צריך לשים על הגלגלים באמצע הדרך, והדבר כמעט עלה בכמה אצבעות ומעבר לזה, הדרך יפייפיה, וחבל לפספס אותה. מדובר בשעתיים נסיעה מהשדה בברגמו.

Passo de Tonale

היעד הנבחר הוא אתר Passo de Tonale שנמצא בצפון איטליה. מדובר באתר שמותאם למתחילים ולמשפחות. מרבית המסלולים ברמה קלה ובינונית אבל יש גם מסלולים אדומים ושחורים, גודל האתר 100 קמ. זו הפעם הראשונה שהילדים גולשים, כך שזה היה השיקול.

גם אצל הבעל זו חופשה ראשונה אחרי שבירת רגל בחופשת סקי קודמת לפני שנתיים.

(הטסה מוקדמת, ניתוח ברך, פלטינות-ממש באקסטרים), כך שגם הוא הצטרף לקטגוריית המתחילים, דבר שהחזיר לי את תואר הכבוד של הגולשת הטובה ביותר במשפחה (לא, אנחנו לא תחרותיים בכלל)

יום הראשון הוקדש לסידורים. לא התכוונו לגלוש ביום הזה, התמקמנו במלון Presena מאוד נחמד, ביתי. בדרך כלל עם ילדים לוקחים דירות, הפעם התעצלתי להתעסק בהכנת אוכל וכו, ידעתי, שהחופשה הולכת להיות קשה גם כך וזה בלשון המעטה. הזמנו מלון חצי פנסיון, כדי לא נצטרך לצאת כבר בערב בקור איימים לחפש מסעדות וכמובן-סאונה אחרי יום סקי, אין משהו טוב מזה!

הלכנו לקחת ציוד, לעשות כביסה, לקנות סקי פס ולקבוע עם המדריכים. השבוע בו הגענו, הוא השבוע האחרון לפני שיא העונה, כך שאין הרבה אנשים, מסלולים ריקים לגמרי ומרווחים - מושלמים!

עם בית הספר התכתבנו מראש, העדפנו שיעורים פרטיים ולא להצטרף לקבוצה, זה מייקר מאוד את החופשה, אבל גם אפקטיבי הרבה יותר (גם זה מניסיון). לקחנו מורה פרטי אחד לילדים, 3 שעות כל יום בבוקר 10:00-13:00, ולנו שעתיים כל בוקר, כי זה באמת מאתגר לחזור לאחר פציעה קשה ומאוד תורם לביטחון בגלישה.

במהלך ארבעה ימי גלישה הבאים שמרנו על שגרה קבועה: לאחר ארוחת בוקר במלון עלינו לאתר, מסרנו את הילדים לשלוש שעות עם מדריכה פרטית, זה הזמן שבו גלשנו לבד ושעתיים מתוכם עם מדריך שלקח אותנו למסלולים היותר קשים, והיותר יותר קשים, כאלה, שבא לך לבכות בקול והכי גרוע שאין את מי להאשים, כי אני אחראית לכל הרעיונות...

באחת נפגשנו עם הילדים.

ארוחת צהריים באחת המסעדות באתר.

חזרה לסקי, למופעת ראווה מצידם.

מהיום השלישי החלק הזה הפך למהנה גם בשבילינו.

הקטן למד לבלום, האמצעית למדה לקום לבד מנפילות והגדול,פשוט, למד...כך שהמשכנו לגלוש ביחד, וזה כיףףףףף!

כל זה עד ארבע בערך, ושעה אחרונה עד סגירת האתר, בילינו או באבובי שלג ומזחלות, או שפשוט בארימת שלג ענקית, לא פחות אושר...

בדרך למלון היינו עוצרים באחד הברים לשתות.

כל הגולשים עוצרים שם בחזרה מהאתר, אווירת "אפרה סקי" טוססת ונהדרת, מלווה במוזיקה ואנרגיות מטורפות-כיף!

בסביבות 18:00, כל יום, כנגד כל הסיכויים אני והבעל התפנינו לסאונה, יחי המסכים! הילדים היו מותשים עד כדי כך, שאפילו לריב לא נשאר כוח.

הסאונה במלון שלנו הייתה בתשלום נפרד-10€ למבוגר ו 5€ לילד. שווה כל שקל!

גם הייתה ריקה תמיד.

ג'קוזי, סאונה יבשה ורטובה וכל טוב ממש מטופחת ונעימה. בערב האחרון הילדים הזדנבו גם, לא היה קץ לשמחתם.

ארוחת ערב נהדרת במלון בת 4 מנות, כך שתמיד כל ילד מצא מה לאכול. חדר אוכל במלון גם משמש כמסעדה, כל ערב בחרנו את ארוחת הערב לערב הבא. עבור שתייה בערב, תשלום נפרד.

ביום השני לקראת הסגירה עלינו לתצפית של 3000 מטר מעל פני הים, תצפית עוצרת נשימה, העליה לשם ברכבל סגורה הייתה כלולה בסקי פס שלנו. המראה מרהיב ממש, אבל גם קר בצורה קיצונית, רוחות עזות וקור של ממש. הרגשה קשוחה בהחלט, פתאום אתה טופס את עצמך כול כך זעיר ופגיע אל מול האלפים הענקיים האלה, הקרחונים והרוחות עם קולות המלוות את כל העסק - מטורף!

לא לפספס אם אתם באזור, פשוט אדיר!

מחירים וטיפים וזה...

כאמור, היו לנו 4 ימי גלישה, המחירים הם למשפחה. סך כל הטיול המשותף הוא 5 לילות.

• שכרנו רכב מ"יורופ קאר".
  • שיעורים - 17 שעות (ילדים 11, אנחנו 6)-3300 שח.
  • השכרת ציוד, נעלי סקי, מגלשים, מקלות, קסדות- 1400 שח.
  • סקי פס (הקטן לא משלם)-2000 שח.
  • במלון ובכל מקום סגור אחר חם בטירוף! ישנו עם חלון פתוח..
  • הטמפרטורה הייתה סביב מינוס שלוש ארבע, לבשנו חולצה טרמית דקה ומעיל-וזהו. בלי גטקעס, צעפים, פליזים דקים או עבים, כל זה היה איתנו, לא היה שימוש- חם כשגולשים.
  • חליפות סקי, כפפות, מסיכות לידים קנינו בארץ-דקטלון עשה יופי של עבודה.
  • אותה חבילה של ארבעה ימי גלישה, ציוד ושיעורים פרטיים בחרמון, עולה כמעט פי שתיים, מוזמנים לבדוק, חווית גלישה פה נעימה הרבה יותר.
  • הילדים ממש ממש הפתיעו לטובה! חששנו מאוד. הפגינו רצינות, עמידות לקור, הגדול -ידע באנגלית וכבר ביום השלישי עשו את המסלולים האדומים עם מדריכה. לא שמענו תלונה אחת מהם במשך כל הטיול.
  • האוכל באתר נע סביב 40-50€ למשפחה. ארוחה קלה, אחרת קשה להמשיך לגלוש.
  • כל נותני שירות דוברי אנגלית מצויינת.
  • ההדרכה גם באנלית, אין מה לחשוש, הרוב בפנטומימה.
  • חשוב לבדוק את עניין חופשת חורף של הארופאים ולבוא לפני או אחרי, כך נמנעים מהעומסים. אנחנו לא עמדנו באף תור מעל 2 דקות, וגם זה חריג מאוד.
  • אם זו חופשת סקי ראשונה, כדאי מאוד להיכנס לטיפת כושר, זה קשה.
  • כולם כולל כולם יכולים לגלוש. הכל עניין של הדרכה טובה בהתחלה. פה ממליצים להתחיל מגיל 4.
  • בעיניי, ניתן לחסוך על טיסה, דירה, מסעדות,בהדרכה אני ממליצה להשקיע ולא לחסוך. לא בטוחה,שהבעל היה יכול לחזור לתפקוד מלא ללא מדריך, זה מוסיף המון!
  • אם אתם מגיעים בעונה, תזמינו הכל מראש, ציוד, הדרכה.
  • כשמזמינים שני חדרים במלון, אני ממליצה להתכתב עם המלון ולהדגיש, שהחדרים יהיו סמוכים, זה לא מובן מאילו.
  • הרכבת טיול עצמאי נוחה ובדרך כלל זולה יותר מהדילים שמציעים.

ולסיום...

הילדים מסכמים את הטיול כ"הטוב ביותר שהיה לנו",

בדרך כלל, זה משתנה בטיול הבא

מקווה, שעזרתי לאלה שמתכוונים הגיע לאזור, נתראה בטיול הבא

הירשמו כדי להתעדכן בעוד טיפים ורעיונות לטיולים

ואם לא תרשמו, אז איך תדעו על איזה עוד מקום אנחנו ממליצים?