סלובקיה עם מתבגרים וילד

טיול בעונת הקיץ

ימים: 7
טיול משפחתי

עדיין לא התרגלתי לכותרת, אבל זה לגמרי מתבגרים! עכשיו גם הילדה הצטרפה למועדון , עוד לפני שהצלחתי להתאושש מהגדול, והקטן עושה הכול בשביל לא להישאר חריג בנוף, אז לגמרי מתבגרים בני 16,13 ו 8.

היעד, כרגיל, נבחר עפ"י הטיסה הזולה בקיץ. רצה הגורל ומצאתי טיסה לקרקוב. בקרקוב כבר היינו, אז נמשיך לסלובקיה.

הפעם האופציה לטוס עם טרולי, לא הייתה הכי אטרקטיבית, אז פיצלנו את הכרטיסים, אני והבכור לקחנו כרטיסים עם מזוודות 20 ק"ג כל אחד ותיק גב, והבעל עם שני הילדים כרטיסים עם תיק גב בלבד. 40 ק"ג בגדים למשפחה בקיץ ,לגמרי, עושים את העבודה.

עלות הכרטיסים בממוצע 190$.

יום 1

טיסת ערב לקרקוב עם וויזאייר. איחור בלתי נסבל, כבר בנוהל, כבר כמעט ולא מתעצבנים, אין מה לעשות. זה הלואו קוסט.

Hampton by Hilton Krakow Airport.

מגיעים מאוחר בלילה, נשארים לישון במלון הצמוד לשדה במרחק של ק"מ וקצת. לוקחים מונית עולה 25 ש"ח.

המלון יפה ונקי, חדרים לא גדולים, ארוחת בוקר אירופאית מצוינת (במיוחד לאלו שאינם נרתעים מהבייקון והנקניקיות).

עלות: שני חדרים 650 ש"ח כולל ארוחת בוקר.

יום 2

הבעל הלך בבוקר לאסוף את הרכב מהשדה מחברת Flex to go. עלות הרכב לשבעה ימים 410€ כולל ביטוח מלא.

הנופים שבדרך

טירת דונייץ.

Zamec v Niedzicy

אנחנו עדיין בפולין ממש בגבול עם סלובקיה. מדובר בטירה הניצבת מעל אגם עם סכר, באמת מרשימה ומאוד יפה במיוחד מבחוץ, הנוף מסביב מטורף!

נכנסנו פנימה, הסתובבנו בין החדרים, עלינו לתצפיות. מדובר ביום הראשון של הטיול, לכן עדיין לא שומעים תלונות, אין מצב בעולם, שעניין הטירה היה עובר מסך ביום השלישי של הטיול, למשל. באמת הופתעתי שהילדים שתקו. כולם. הלם!

בדיעבד, לא בטוחה שהייתי ממליצה להיכנס פנימה, למרות שהנופים מבפנים יפים ממש.

בדרך חזרה פגשנו קבוצה עם מדריך, פה הגדול לא התאפק ואמר:"אשכרה, מישהו משלם למדריך כדי להיכנס לפה!" נשמתי לרווחה, חזר לעצמו, הכול טוב.

ממשיכים.

עלות הכניסה 95 ש"ח למשפחה

רפטינג דונייץ.

Rafting Dunajec

מדובר בגן לאומי הקטן ביותר בסלובקיה Pieninski park, אחד מתוך תשעה, ובתוכו נהר שזהו הגבול בין פולין לסלובקיה. ישנן שתי אופציות או לקחת רפסודה, או סירת גומי, כמו קיאק, בשני המקרים מישהו מקומי יושב אתכם.

השייט נמשך כשעה וחצי ואז חוזרים במונית. ושוב הנופים! חוויה כיפית, מזג האוויר נעים, הטבע מטורף בין הסלעים והעצים, המים הקרירים, באמת כיף.

בעונה זו הילדים עדיין לא יצאו לחופשת הקיץ שלהם כך שבקושי יש אנשים, הנער ששט איתנו אמר ששיא העונה היא באוגוסט. קשקשנו אתו, ממש ילד חמוד שעובד כאן בסופי שבוע, כי זאת שנת לימודים האחרונה שלו, עוד שבוע מסיים את התיכון.

התושבים כאן הם גוראלים, שזהו מיעוט אתני, שהייחוד שלהם בפולקלור, מוזיקה, ריקודים, לבוש מסורתי, והשפה שלהם קצת שונה מסלובקית, אבל כפי שהנער אמר, הם מבינים זה את זה.. כ"כ הם מכינים גבינות מעושנות טעימות ממש!

במהלך הרפטינג נרטבים טיפה רק ברגליים, כך שאין צורך בבגדי החלפה.

עלות: 16€ לאדם.

5€ לאדם מונית שלוקחת אתכם חזרה.

טלפון: 421944447798+ מריה. היא דוברת עברית קצת.

לאחר מכן תכננו לנסוע לסופר לעשות קניות, ואז, נזכרנו שיום ראשון היום והכל סגור.

התחלנו בנסיעה לכיוון מקום המגורים שלנו, כפר ז'דיאר באזור הרי הטטרה הגבוהים, יותר נכון עיירת סקי, 45 דקות נסיעה.

מסעדת Strachan.

בדרך תכננו להיכנס למסעדה, שהתברר שגם זו משימה לא קלה באזור, כי די שומם. מהמם וירוק, אבל שומם.

בסוף עצרנו במסעדה מצוינת באתר סקי בז'דיאר עם אוכל מקומי. המסעדה מכוסה בעץ ועם מרפסת עם נוף להרים ירוקים.

Chata Krajinka

מדובר בבית עץ די ישן, ככל הנראה הבעלים היה מדריך או חובב סקי, כי בכל הבית תלויים מגלשיים ממש ישנים כחלק מעיצוב הבית ותמונות סקי של פעם. הבית 150 מטר מרובע, שתי קומות עם שלושה חדרי שינה וסלון, כשבחדר למעלה ארבע מיטות, ובשני החדרים למטה שתי מיטות בכל חדר. מטבח מאובזר, מכונת כביסה, מדיח, חדר סקי וסאונה. ממש כל מה שצריך.

עלות הצימר 2000 ש"ח לששה לילות. כ 330 ש"ח ללילה.

Kamzik

התמקמנו, ובערב נסענו לחפש עוד מסעדה. מצאנו בכפר ליד. האנשים פה לא דוברי אנגלית בכלל. וגם ישנה בעיית חיבור לאינטרנט כשאנחנו בחוץ, כך שמנסים להסתדר עם המלצרים כמו פעם. הגדול אמר, שפעם הבאה חייבים ללמוד מילות מפתח לפני שמגיעים למקומות כאלו כמו: "צ'יפס, מים לא מוגזים וכו". כיף לטייל עם מתבגרים!

חזרנו לצימר כבר ממש מאוחר וכך הוא נראה בחושך.

בערב היה ממש קר, ברמה של להדליק תנורי חימום בדירה.

יום 3

מתחילים את היום ממכולת בכפר, ואז עוד מכולת, כי המבחר לא גדול. ארוחת בוקר בדירה, מתארגנת על פיקניק במהלך היום עם כריכים, ירקות, פירות וממתקים.

הצימר שלנו

והנוף ממנו

נקיק דיירי.

Janosikove Diery

בחיים לא קרה לנו לפני כן, אבל בדרך היו המון מקומות ללא קליטה, ברמה כזו שלא יודעים לאן נוסעים וכמובן, שאין מפות, כי מי, לעזאזל, היה יכול לחשוב על זה?!

כאן מתחיל המסלול ליד המלון דיירי.

בסוף, בשעה טובה, מגיעים.

כולם מסכימים פה אחד שבוחרים במסלול הקל והקצר ביותר כארבעה וחצי ק"מ. אנחנו בהרי הפאטרה (כן, לא טעיתי, זה לא טטרה, זה משהו אחר Fatra).

אני אנסה להימנע מקלישאות לגבי תיאורי הטבע, אבל, בחיי, שאי אפשר להימנע! הטבע מ-ט-ו-ר-ף!

מוצאים את עצמינו מוקפים בכל כך הרבה ירוק לכל גווניו, שמרימים את הראש ובקושי רואים את השמיים. מדהים פשוט, וכל זה כשאנחנו לבד, כי משום מה אין איש כאן. ייתכן ויגיעו בהמשך.

די מהר התחלנו בעליה, כצפוי, הבעל התלונן הכי מכולם, בשלב מסוים אף אמר ששונא אותי... בהחלט הגדרות מעניינות למסלול "קל". אני לא הייתי קוראת לו כך, קצר מאחרים, זה כן, "קל" ממש לא!

על השלטים רשום שעתיים, בספר ה"משפחה המטיילת" שלוש שעות, לנו לקח כמעט ארבע, בדרך עשינו פיקניק ביער.

מקום מהמם, ממליצה לא לוותר.

ללא עלות.

חניה 8€.

Vlkolinec

ממשיכים לכפר ולקולינץ, שזהו כפר סלובקי טיפוסי בן 500 שנים, אשר בו נשמרו 45 בתים המקוריים, בשניים מהם ישנה תצוגה של החפצים של פעם.

הכפר מוכר כאתר מורשת אונסק"ו מאז שנת 1993. בכפר עדיין גרים אנשים. קראתי לפני כן, שהמקום ממש ממש מתוייר, אבל כצפוי אנחנו שוב לבד.

כשהגענו, ראינו בחורה יוצאת מהקופה והודיעה, כי התצוגה נסגרה כבר, אבל אנחנו יכולים להסתובב בכפר חופשי. לא נורא, לא קריטי, בהמשך צפוי לנו עוד מוזיאון פתוח, שרק אני יודעת עליו, כך שאיש במשפחה לא יישאר נטול ידע על חיי הסלובקים של פעם.

הכפר ציורי, קטנטן ומדהים עם בתים צבעוניים, נמצא בין הרים מטורפים, שקט ושלווה. התחלנו להתקדם, הבכור ציין שיש עליה וחוץ מהצבעים, כל הבתים זהים זה לזה, כך שהוא לא רואה סיבה להמשיך וחוזר לרכב. אנחנו, כמובן, המשכנו עד למעלה. מקום מושלם ממש!

אחד מהמקומות הללו שאי אפשר להפסיק לצלם...

ללא עלות.

בדרך חזרה עצרנו בסופר גדול, כי למדנו, שאי אפשר לסמוך על המכולת בכפר שלנו. עשינו קניות להמשך השבוע, נראה שבהמשך נצטרך רק לחם טרי.

מיותר לציין, שסל קניה זול יותר מפי שתיים מאשר בארץ.

הנופים שבדרך

Kamzik

בערב חזרנו למסעדה של אתמול, האוכל בה היה מצוין, אווירה נעימה וגם יש תמונות של מנות בתפריט כך שזה מקל. עוד יתרון במסעדה, שאין בה קליטה, קצת מקשה על התקשורת עם המלצרים, מצד שני כולם מדברים זה עם זה, כשאין ברירה, אין ברירה.

המתבגר הפתיע ואמר שהכפר ממש יפה בעיניו הרבה יותר יפה מהעיר גדולה שעברנו בה בדרך, וגם שהבית שלנו מצוין. מתרגשת ברמות של כלה, אתם יודעים, נדיר לשמוע דברים טובים ממתבגרים, לרוב זה תלונות, כשמצליחים להבין מה הם אומרים בכללי.

לצימר חזרנו רק לקראת תשע בערב.

יום 4

מתעוררים לבוקר סגרירי ממש ודי קר 15 מעלות, עדיין לא מצליחה לשכנע אף אחד לשים ארוך, למרות שהבאנו.

רכבת קיטור.

Ciernohronska railway

בעקרון זו הייתה אמורה להיות רכבת קיטור ישנה בת כמעט מאה שנה, כזו כמו בהארי פוטר, ממש ממש מגניבה. בפועל התברר, שהיא פועלת רק מתחילת העונה שזה מראשון ליולי, עכשיו נוסעים ברכבת רגילה, שגם זו חוויה ממש כיפית.

הרכבת נכנסת לתוך יער סבוך וירוק. לאחר 20 דקות נסיעה, עושה את דרכה בחזרה ועצרת בתחנה, בה יורדים ומטיילים ביער לצד נחל זורם.

במקום שולחנות פיקניק, מגרש משחקים קטן, קיוסק, גלידה וישנו גם מוזיאון פתוח עם מבנים מיניאטורים של פעם בעלות של 2 יורו למבוגר ויורו 1 לילד.

טיילנו שם, עשינו פיקניק וחזרנו עם הרכבת בחזרה.

עלות: 46€ למשפחה.

הכוונה הייתה ללכת לפארק חבלים בכפר שלנו, Spider park Zdiar, ממש סמוך לצימר, אבל כשהגענו גילינו שהוא סגור בגלל הגשם. בדרך לצימר התחיל מבול ממש, כך שחזרנו יחסית מוקדם במונחים של חו"ל, בסביבות 17:00.

Kaliba

בערב יצאנו למסעדת Kaliba בכפר הסמוך. מסעדה מעולה, מכוסה בעץ (כמו כולן כאן, בעצם), מגישה אוכל מקומי, שלנו הוא די מוכר ומאוד מאוד אהוב. מוזיקת פולקלור ברקע. המקום הוא גם בית מלון, כך שהמלצריות ממש דוברות אנגלית- שינוי מרענן.

יום 5

טטרלנדיה

Tatralandia

התעוררנו לעשר מעלות ורוח מטורפת, אז שינינו תוכניות ונסענו לטטרלנדיה, כי קראתי שחלק מהבריכות שם מקורות.

המקום מהמם!

כעשרים דקות לקח לי להסביר לילדה שאני לא קונה לה בגד ים חוטיני, וגם היא לא קונה "מהכסף שלה", כי מה שהולך טוב בסלובקיה, פחות ילך בארץ...

במקום המון בריכות פנימיות עם מלח, בלי מלח, בר על המים עם שולחנות בתוך הבריכה ועוד. מקום ענק לקטנים עם מתקנים, מתנפחים ואמהות ממש רזות ויפות בחוטיני.

בחוץ כמה בריכות תרמיות של 40 מעלות וטיפה קרות יותר. כ"כ בחוץ המון מגלשות, המים מחוממים עד 36 מעלות, אבל המעברים בין לבין קרים בטירוף. דבר שלא מפריע לאף ילד, גם לא לשלנו, כמובן. המקום עצום. החניה לא הייתה מלאה כלל, אז אני מניחה שזה לא נחשב לעומס, למגלשות לא היו תורים כלל ואם כן, כמה דקות בודדות. בילינו שם יום שלם, חלק מהזמן תחת מבול כשאנחנו בבריכה חמה בחוץ, ממש כיף!

בנוסף ישנה מסעדה גדולה עם אוכל מקומי, מאכלי ים, שניצלים עם צ'יפס, מרקים ובגדול המבחר די עשיר. על ארוחה של חמש מנות עיקריות עם סלטים, שתיה וקינוח שילמנו כמאה יורו.

עלות כניסה 162 יורו למשפחה לכל היום (שני מבוגרים, שני ג'וניור וילד, אם מזמינים באתר ישנה הנחה).

הבאנו מגבות, לא יודעת האם ניתן לשכור במקום. מסתובבים עם שעוני יד שפותחים לוקרים, משלמים איתם במסעדה ומשלמים ביציאה.

וכך, בזמן שהילדים מתרוצצים בין המגלשות ובאים להתחמם מדי כמה זמן בבריכה התרמית, אני והבעל עברנו ממצב רביצה בבריכה אחת, לאותו מצב בבריכה אחרת וככה במשך יום שלם.

יש גם אזור סאונות בתשלום נפרד, אפשרות למסאג', דגים לרגליים וכו, לא נכנסנו.

חוויה ממש ממש טובה, כולם נשארו מרוצים.

עלות 162€ למשפחה.

חדר בריחה- שרלוק הולמס.

Escape rooms-paradox

חדר בריחה נמצא במרחק של שניים וחצי ק"מ מטטרלנדיה. נרשמנו מראש ובשעה 17:30 התייצבנו למשחק.

Case of Sherlock Holmes

חדר זה נחשב לחדר ברמה קשה (5/5), אבל הלכנו בכל מקרה, אנחנו עושים את זה די הרבה, יחסית די טובים בזה ונהנים ממש! החדר ממש ממש קשה! קיבלנו מלא רמזים ובגדול יצאנו די סתומים. ע"מ לכפר על הכבוד האבוד, החלטנו לעשות חדר נוסף ברמה בינונית (3/5).

Prison break

הבריחה מהכלא.

החדר הזה הרבה הרבה יותר ידידותי וקל, אם אתם באים, ממליצה להתחיל ממנו. אותו צלחנו מצויין.

המחיר של חדר הוא 45€, כי 180 ש"ח לחמישה אנשים, כל אדם נוסף זה עוד 5€. מי שמכיר את המחירים בארץ, להרכב שלנו זה סביב 550 ש"ח.

בשביל חדרי בריחה אלו חייבים לדעת אנגלית. או סלובקית.

לצימר חזרנו שוב רק בתשע בערב לארוחת ערב ביתית.

בדרך המתבגר גילה והופתע ממש שמחר זה היום האחרון שלנו פה. אין שום הסבר הגיוני לאיך שהזמן עובר בחופשות...

יום 6

בבוקר נרשמה לי הצלחה כהורה, הצלחתי לשכנע את הילדים ש 14 מעלות, עננים ורוח, זו סיבה מספיק טובה ללבוש ארוך. האמת, שהיה מספיק לשכנע רק את הבכור, שמכהן כראש האופוזיציה והקטנים כבר התיישרו בעקבותיו.

שביל צמרות העצים.

Walkway canopy Bachledka

האתר ממש צמוד לצימר שלנו, כך שהגענו די מוקדם, וממליצה לכם מאוד על שעה מוקדמת.

רוכשים כרטיס, עולים ברכבל סגורה, ומתחילים בשביל מעץ שעובר בין צמרות העצים והנוף, פשוט, מטורף!

זו המסעדה למעלה, ממשיכים ללכת שמאלה ושם מתחיל המסלול

בגלל שהגענו מוקדם, היינו ממש לבד, באמת מקום מרשים, ירוק בלי סוף, הרים מסביב, ציוץ ציפורים, שלווה ממש "צלילי המוזיקה".

בסוף המסלול מגיעים למבנה מעץ ועולים עד למעלה, עליה מתונה ממש, קראתי שבגובה של בית 8 קומות, לא קשה כלל.

למעלה ישנה רשת שאפשר ללכת עליה. מין מבחן אומץ שכזה, פחד מוות! למעלה קר מאוד ורוח חזקה, כך, שבאמת כדאי להגיע לבושים היטב גם בקיץ.

מלמעלה ישנה מגלשה עד למטה בתשלום נפרד של 3€.

בסוף מגיעים למסעדה, חנות מתנות, כיסאות המפוזרים בחוץ לכיוון הנוף, כיף! ממליצה לא לוותר על האתר.

עלות: 96€ למשפחה.

בנוסף ישנה מגלשה הרים, אבל הייתה סגורה בגלל מזג האוויר והרוח.

מערת הנטיפים.

Spristupnene jaskine

בנסיעה של דקות אחדות מהאתר הקודם הגענו למערת הנטיפים. הדרך למערה בעליה מאוד מאוד קשוחה באורך כק"מ אחד, שעוברת דרך יער סבוך יפיפה. הבעל הודיע שאם במסלול הבא תהיה עליה, הוא חוזר לאוטו...

גם במערה כל הזמן עולים. נכנסים עם סיור מודרך, אי אפשר להסתובב לבד, ההדרכה בסלובקית, אבל מקבלים דף הסבר על שש תחנות שבפנים. הסיור במשך 70 דקות.

לא יודעת מה להגיד לכם...בעיניי, אם ראיתם אחת, ראיתם את כולן. המערה יפה, מוערת עם אורות קטנים, ובסוף יש מופע אורקולי יפה ובכל זאת, לא בטוחה שהייתי ממליצה להגיע, אלא אם כן, זו המערה הראשונה בחייכם, במקרה כזה חובה.

הירידה מהמערה לא פחות גרועה מהעלייה...למטה עשינו פיקניק והמשכנו הלאה.

עלות: 12€ מעל גיל 16, 6€ לילד.

Popradske pleso

מסלול טבע לאגם פופראדסקי.

יאמר לזכותי, שהיה רשום שמדובר במסלול קליל עם עליה מתונה המתאים לילדים...

בפועל מדובר במסלול של ארבעה ק"מ כל כיוון, כשארבעה הראשונים בעליה. וואו! לא היה רגע דל מתלונות, אימא'לה! איזה בכיינים! בסופו של דבר, אחרי עליה על השביל בין ההרים, ועוד עליה דרך היער ועוד קצת עליה הגענו לאגם המיוחל. לא אפרט, ראו תמונות.

התכוונתי גם לעקוף את האגם, אם כבר אנחנו פה, הרי לא נחזור. התחלנו ללכת, אבל די מהר השביל נהיה בעייתי עם אבנים ובוץ, אז עברנו ל plan b, לחזור לבית קפה על שפת האגם ולאכול כופתאות עם ריבת פירות יער וגלידה.

4 ק"מ חזרה עברו ביתר קלות, לדעתי, כבר לא היה להם כוח להתלונן.

המסלול ללא עלות.

חניה 8€.

לקראת שמונה בערב חזרנו למסעדה שלנו, הניידים הריעו לנו בעמידה! 18 ק"מ, 91 קומות. הבעל אפילו קיבל איזה "תג אלוף" או משהו בסגנון מאייפון.

מסכימה שהיה יום מאתגר, לי היה נחמד, אבל ב"מבחן האדם הסביר" כנראה קצת מוגזם, אז אם אהבתם את המקומות של היום הזה, ממליצה לפצל את המסלול ליומיים.

Kamzek

זו היית המסעדה האהובה עלינו, גם מבחינת האוכל, הנוף והאוויר. ממש ממליצה בחום, אם אתם באזור. זהו גם מלון, אגב.

יום 7

בבוקר עוזבים את הצימר שלנו ונוסעים ללונה פארק בפולין. מרחק של שעתיים נסיעה.

מבט האחרון עליו:

Energylandia

לונה פארק בפולין

את הכרטיסים הזמנו מראש באתר הרשמי בעלות של 195 זלוטי, 178 ש"ח לכל אדם מעל 1.40 ללא בחירת יום.

בדיעבד התברר, שהיום זהו היום האחרון ללימודים בבתי הספר, הפארק ריק לגמרי.

לפני שנה בדיוק היינו בדיסני לנד, חששתי שתהיה אכזבה, אבל ממש ממש לא! פארק ענק, מושקע ונקי מאוד. מעבר לכל המתקנים לכל הגילאים, המון שולחנות לפיקניקים, דוכני אוכל ומסעדות, שירותים רבים ומאוד נקיים, ממש הופתעתי לטובה.

מבחינת המתקנים, המון רכבות הרים. ברגע שהגענו מיד עלינו על המפחידה ביותר שנחשבת להכי מהירה באירופה ומגיעה ל 142 קמ"ש. לא יודעת איך עשיתי את זה, ועוד יותר מעניין למה....לא כיף! ההרגשת חוסר שליטה מוחלטת, חשש שתיכף ייתלש לי הראש, או שאעוף משם, לא משנה איזה מהם, בטוח שזו ההרפתקה האחרונה. בחיי, שבלידה נהניתי יותר!

ואז עלינו לרכבת נוספת, שוכנעתי בכך שאמרו שאת המפחידה ביותר כבר עשיתי. אז זהו, שלא! כל פעם זה לא כיף מחדש!

ברכבת השנייה נרטבנו מכף רגל עד הראש, וזה ממש מבורך, כי היה חם, יחסית להרי הטטרה, ששם נהניתי כל כך מהקור, פה היה 25 מעלות והאוויר עמד בלי טיפת רוח, די מעונן, אבל היה לנו חם בכל זאת.

ברכבת השלישית (כן, כן, אפס הפקת לקחים), כבר חטפתי כזו בחילה, שאמרתי "עד כאן! מיציתי!". מדי פעם הייתי עולה על הקטן לאחת הרכבות עם המים כדי להירטב ובזה זה נגמר. בשלב מסוים גיליתי איזה דרקון זוחל על גובה בקצב כ 3 קמ"ש, והחלטתי שזה יותר כיף מאשר לשבת סתם. הקטן החמוד הצטרף אלי. ממש כיף! נתקפתי געגוע לתקופה שהייתי עושה רק כאלה כשהם היו קטנים.

הילדים המשיכו לקפוץ מרכבת אחת לשניה עד שבע בערב. הקטן התלהב במיוחד, כי התברר במקום, שהוא הגיע לגובה 140 בול, וכל המתקנים היו פתוחים בפניו לראשונה בחייו.

כמה פרטים טכניים:

* ליד כל מתקן ישנם לוקרים, קונים צמיד ב 15 זלוטי (13 ש"ח) ומשאירים את החפצים. אפשר להשאיר את החפצים באותו לוקר לכל היום, או לחילופין, להוציא כל פעם ולשים במקום אחר עם אותו הצמיד. את הצמיד רוכשים במכונה ליד הלוקר בכרטיס אשראי. או אצל עובדות המקום במזומן

* מי שלא רוצה להירטב, ישנן מכונות שמוכרות שכמיות ניילון במחיר של 6 זלוטי (5.5 ש"ח).

* בלונה פארק ישנו גם פארק מים.

* בדרך לכל מתקן, עד הרצפה מצוין המרחק זמן עד האטרקציה, כלומר אם ישנו תור, אתם רואים כמה זמן ייקח להגיע ליעד. זה מתחיל מ 50 דקות.

* ישנה אפליקציה של הפארק, לא השתמשנו, כי היה ריק.

* שעות הפעילות בין 10:00-20:00,אנחנו הגענו בעשר וחצי, יצאנו בשבע בערב.

* בחלק מהמתקנים ישנו גגון מעל המקום שמחכים בתור. לא בכולם.

* ישנם המון מתקנים שמתאימים לקטנים.

* למרות שהכניסה לכל המתקנים מתאימה לילדים מעל 140, בחלק מהם דרוש מלווה בוגר.

* תבואו עם נעליים נוחות, יש הרבה הליכות.

לסיכום, הילדים מאוד, מאוד נהנו. היה ממש כיף!

למי שתוהה כמה ריק היה...

וגם למי שתוהה איך נראות רכבות הרים מבחינת אלה שחוטפים מהם בחילה...

Hotel Perla

באפיסת כוחות הגענו למלון בקרקוב ששכרנו ללילה האחרון. נחרדנו לגלות שאין מזגן! נורא! ישנו עם מאוורר.

לא יכולה להגיד מילה אחת טובה על המלון, כי כשאין מזגן וחם, כל השאר כבר לא חשוב בעיניי. מזל שהייתה שם מסעדה ממוזגת, כי לאף אחד כבר לא היה כוח לנסוע, לחפש מסעדה וכו'.

זה השלב שכולנו הסכמנו שמיצינו ונשמח לחזור הביתה.

יום 8

היה מתוכנן גן חיות. היינו בו בשנת 2018 בטיול בדרום פולין וזכרתי אותו ממש לטובה. הוא נמצא בתוך יער יפיפה, מאוד ידידותי ומוצל, כך שאם אתם עם הילדים ולא הייתם שם, ממש ממליצה בחום!

אבל בבוקר גילינו שיורד גשם ונראה שאין לו שום כוונה להיפסק. כאלטרנטיבה החלטנו ללכת לשופינג.

מי שמכיר אותי יודע, שאני לא עושה שופינג בחו"ל. טוב או לא, כדאי או לא, לא פותחת דיון, לגמרי העדפה אישית, אבל לא מצאתי אלטרנטיבה אחרת.

Centrum Handlowe Bonarka

שופינג.

היו לנו שעתיים. הקניון נבחר לפי המרחק מהמלון. היה מכוון לגמרי למתבגרים, שעשו זאת בצורה הכי יעילה, ממוקדת ומהירה בשתי חנויות. כל אחד ידע בדיוק מה הוא רוצה וכולנו יצאנו מרוצים. לפחות בשתי הרשתות שהיינו, המחירים זולים משמעותית מאשר בארץ: Bershka ו Pull and bear.

לעניין החזר מס ממה שהסבירו לנו בשדה התעופה.

במעמד הקניה יש לבקש "טקס פרי" וחשוב לציין, שאתם רוצים החזר לכרטיס האשראי, המוכר אמור לציין את זה, אם הוא אינו מציין, מקבלים החזר במזומן, מורידים עמלה וחבל. בחנות המוכרים לא מזכירים זאת כלל.

מסקנות ותובנות:

* טסנו בסוף יוני 2023 שבוע לפני תחילת החופש הגדול, כך שבכל מקום בו טיילנו היינו ממש לבד.

* מזג האוויר נע בין 10-17 מעלות בסלובקיה, וסביב 25 בפולין.

* בעניין המחירים, כאמור, מסעדות, סופר ובגדים זולים משמעותית ממחירים בארץ, אטרקציות לא זולות כלל.

* ליד כל דבר שעשינו ציינתי מחיר. הסכום הסופי של הטיול ישתנה מהעדפה אישית של כל אחד ואחת, לכן פחות רלוונטי בעיניי.

* פה אחד הסכמנו, שהיעד אינו "נופל" מאוסטריה.

* רוב המסלול נבנה מהספר "המשפחה המטיילת", שמעבר למסלולים המדהימים המחולקים לאזורים, הוא מעשיר ממש בעניין המדינה עצמה ונותן המון ערך מוסף, ממליצה בחום! נעזרנו בהמון ספרים מהסדרה.

* השילוב בין פארקים למסלולי טבע, היו טובים אפילו בעיניי המתבגרים.

נראה לי שדי מיציתי. אם תהינה שאלות, יותר מאשמח לענות עליהן.

זהו, מקווה שעזרתי למי שמתכוון להגיע לאיזור ונשתמע בטיול הבא

הירשמו כדי להתעדכן בעוד טיפים ורעיונות לטיולים

ואם לא תרשמו, אז איך תדעו על איזה עוד מקום אנחנו ממליצים?